کد خبر: 139545
A

مهاجرانی: اسکوچیچ زحمت کشیده بود/ باید او را حفظ می‌کردیم!/ همه مسئولیت بر دوش تاج است

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است بازیکنان تیم ملی نقش اصلی را در برکناری اسکوچیچ و انتخاب کارلوس کی‌روش را داشته‌اند.

مهاجرانی: اسکوچیچ زحمت کشیده بود/ باید او را حفظ می‌کردیم!/ همه مسئولیت بر دوش تاج است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حشمت مهاجرانی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: در درجه اول باید بررسی کنیم که ورود مربی چه تأثیری در تیم ملی خواهد داشت. باید به این نتیجه برسیم که آیا تصمیمات را افراد دیگری گرفتند یا خیر؟! به طور کلی ما باید لذت بردن از روزهای خوب فوتبال و صبر و حوصله داشتن در روزهای بعد را یاد بگیریم. بازیکنان و سرمربی تیم هم باید بدانند ما در چه میدانی می‌خواهیم قدم بگذاریم.

وی افزود: در این فرصت باقیمانده ما باید از همه توان‌مان برای بهتر شدن استفاده کنیم. تیم ملی متعلق به شخص خاصی نیست و متعلق به جامعه‌ای است که همه در آن زندگی می‌کنند. ما باید از گذشته تجربه بیاموزیم و برای بهتر شدن برنامه‌ریزی و هدف داشته باشیم و تلاش کنیم. خیلی مسائل دیگر در فوتبال هست که همه باید آنها را رعایت کنیم، اما آیا ما در این زمان باقیمانده تا جام جهانی فرصتی برای برنامه‌ریزی و تلاش داریم یا نه؟

سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان در ادامه تصریح کرد: ما می‌توانیم بگوییم کی‌روش شناخت قبلی از فوتبال ما دارد و خیلی خوب برنامه‌ریزی می‌کند؛ از طرف دیگر هم بازیکنان اشتیاق داشتند با او کار کنند که البته این کار هم خلاف بود. برای اولین بار در فوتبال ما بازیکن مربی تعیین کرد. از نظر فوتبال این اتفاق منطقی نیست. اسکوچیچ زحمت کشیده بود؛ من خودم هم قبلاً از او انتقاد کردم که تجربه بین‌المللی ندارد، ولی بعد از یک سال که تیمش را به جام جهانی برد، باید به او احترام می‌گذاشتیم و حفظش می‌کردیم. زمان تعویض سرمربی نبود، ولی متأسفانه فضایی ایجاد شد که بازیکنان مقابل اسکوچیچ ایستادند و این فرصت به آنها داده شد که حتی مربی را عوض کنند.

حشمت مهاجرانی درباره بازگشت مهدی تاج به فدراسیون فوتبال و انتقاداتی که از او می‌شود نیز توضیح داد: انتقاد از تاج زیاد است و هنوز هم ادامه دارد. اتهاماتی که به او زده شده هنوز ثابت نشده ولی اتفاقاتی که در فوتبال و قرارداد مربیان قبلی افتاده است را نمی‌توانیم منکر شویم. سازمان‌های مربوطه باید به این اتفاقات رسیدگی کنند؛ اما مقطع کنونی فرصت خوبی برای تغییر در تیم ملی و فدراسیون فوتبال نبود. امیدوارم مهدی تاج هم از گذشته تجربه کسب کرده باشد و بتواند به پیشرفت فوتبال کمک کند.

سرمربی پیشین تیم ملی درباره اینکه با حضور کی‌روش در تیم ملی انتظار می‌رود این تیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند، گفت: کی‌روش را آوردند که اگر در یکی از بازی‌های جام جهانی برنده شدیم یا بازی خوب انجام دادیم، مردم را برای شادی به خیابان بیاوریم! با همین شادی و احساسات مردم هم روی نقاط ضعف فدراسیون فوتبال سرپوش بگذارند. این کار هم ریسک بسیار بزرگی است که تاج انجام داد؛ اگر ما با اسکوچیچ به جام جهانی می‌رفتیم هیچ مسئولیتی به دوش تاج و هیئت رئیسه کنونی نبود؛ ولی الان همه مسئولیت بر دوش تاج است. امیدوارم تیم ملی نتیجه بگیرد، ولی اگر این اتفاق نیفتد باید همه این افراد جوابگو باشند.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر