کد خبر: 139643
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۵۹:

اعلام تعطیلی کنسولگری شوروی در رشت

-​صفحه نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای انقلاب اسلامی در تاریخ شنبه ۲۹ شهریور سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید. دو روز مانده به حمله سراسری عراق به کشورمان و آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به استقرار سید ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا در ستاد مشترک به منظور رهبری عملیات نظامی خبرها از شدت گرفتن نبرد در مرز ایران و عراق حکایت دارد و پیش بینی بروز جنگ دریایی را نیز داده اند. روستاهای مرزی خرمشهر نیز تخلیه شده است. از آنطرف در نماز جمعه قم آیت الله العظمی منتظری دانش آموزان را در اول مهر به راهپیمایی و برپایی نماز وحدت فراخوانده است. کارتر نیز در این میان خواستار طرح شکایات ایران در یک مجمع بین‌المللی شده است. اما خبری با عنوان طبق دستور دولت شوروی کنسولگری این‌ کشور در رشت از امروز تعطیل شد که متن‌ کامل این خبر بدین شرح است که در صفحه ۱۶ روزنامه چاپ شده است‌.

 اعلام تعطیلی کنسولگری شوروی در رشت

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای انقلاب اسلامی در تاریخ شنبه ۲۹ شهریور سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید. دو روز مانده به حمله سراسری عراق به کشورمان و آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله.

تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به استقرار سید ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا در ستاد مشترک به منظور رهبری عملیات نظامی خبرها از شدت گرفتن نبرد در مرز ایران و عراق حکایت دارد و پیش بینی بروز جنگ دریایی را نیز داده اند. روستاهای مرزی خرمشهر نیز تخلیه شده است. از آنطرف در نماز جمعه قم آیت الله العظمی منتظری دانش آموزان را در اول مهر به راهپیمایی و برپایی نماز وحدت فراخوانده است. کارتر نیز در این میان خواستار طرح شکایات ایران در یک مجمع بین‌المللی شده است.

اما خبری با عنوان طبق دستور دولت شوروی کنسولگری این‌ کشور در رشت از امروز تعطیل شد که متن‌ کامل این خبر بدین شرح است که در صفحه ۱۶ روزنامه چاپ شده است‌.

-5850420360179202731_121

رشت - خبرگزاری پارس:کنسولگری شوروی در رشت روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام داشت که طبق تصمیم دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، کنسولگری این کشور در رشت از تاریخ امروز ۲۹ شهریور سال ۱۳۵۹ تعطیل خواهد شد.

-5850420360179202732_121

در این اطلاعیه همچنین آمده است که اتحاد شوروی همیشه خواستار گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول برابری، حقوق احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر می باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این زمینه به خبرگزاری پارس اظهار داشت: پس از اولتیماتوم ۴۸ ساعته ای که ده روز قبل وزارت خارجه به کنسولگری شوروی در امر تخلیه کنسولگری داد مسئولان کنسولگری از این وزارتخانه خواستار تمدید مهلت تخلیه شدند که طی یادداشتی با درخواست ایشان موافقت شد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود؛ امروز کنسولگری شوروی در رشت طی یادداشتی تعطیل این کنسولگری را در تاریخ ۲۹ شهریور که خواست بحق مردم ایران است اعلام نمود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر