کد خبر: 139767
A

فرماندار مشهد: خسارت اموال تخریب شده را از عاملان دریافت می‌کنیم

فرماندار مشهد در خصوص تجمعات صورت گرفته به بهانه اعتراض به ماجرا «مهسا امینی» در مشهد گفت: دشمنان انقلاب مثل گذشته با موج سواری تلاش کردند از این حادثه بهره ببرند و مردم را در حوزه احساس پاکشان تحریک تا در مقابل نظام جمهوری اسلامی قراردهند.

فرماندار مشهد: خسارت اموال تخریب شده را از عاملان دریافت می‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محسن داوری، فرماندار مشهد امروز، ۳۰ شهریور ماه در جمع خبرنگاران گفت:  بعد از اتفاقی که برای مرحومه مهسا امینی افتاد، اظهارنظرهایی‌ در کشور  رخ داد و بخشی از جامعه نسبت به این واقعه موضع ‌گیری کردند. دشمنان انقلاب مثل گذشته با موج سواری تلاش کردند از این حادثه بهره ببرند و مردم را در حوزه احساس پاکشان تحریک تا در مقابل نظام جمهوری اسلامی قراردهند.

وی تصریح کرد: از اربعین تبلیغاتشان شروع شد که همراهی مردم را ندیدند. با تحریک اقشار مختلف و‌ جوانان تصمیم به سازماندهی کردند. در مشهد شب گذشته گروه‌های کوچکی‌ در چند نقطه از شهر در راستای اعتراض به اتفاق افتاده حضور پیدا کردند که با هوشیاری نیرو‌های امنیتی تحت رصد بودند و خویشتن‌داری خوبی از سوی نیرو‌های نظامی پیدید آمد. در این تجمعات حادثه جانی برای هیچ یک از شهروندان پیش نیامد و یک گزارش سطحی  هم رخ نداد.

فرماندار مشهد در ادامه گفت: توسط جریان ضد انقلاب گروه‌های پنجاه شصت نفره تشکیل شده بود و از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شدند و دست به تخریب زدند که نیرو‌های امنیتی وارد عمل شدند. عواملی که اقدام به تخریب اموال عمومی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند و قطعا با این افراد برخورد جدی در راستای تخریبی که انجام دادند، خواهد شد.  

داوری با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد این است که خانواده‌ها مراقب فرزاندانشان باشند تا تحت تاثیر احساسات جمعی قرار نگیرند، ادامه داد: این افرادی که، هیچکس با آن‌ها همراهی نمیکرد و‌ مشخص بود مردم می‌دانند که این اقدام انحرافی است و انتظار داشتند که این افراد تعیین تکلیف شوند و ما مصمم هستیم اگر این روند ادامه پیدا کند با متخلفین با جدیت برخورد کنیم.

به گفته وی، اگر از روی غفلت افرادی فریب خوردند، بدانند از این به بعد مماشات نخواهد شد و قطعا با کسانی که با امنیت عمومی و اقداماتی که خسارت به بخش عمومی وارد شود برخورد خواهیم کرد.

مردم هوشیار باشند

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم مردم هوشیار باشند، تمامی افرادی که بازداشت شدند وابسته به جریان ضد انفلاب هستند، تعدادشان بسیار اندک است، همه بازداشت‌شدگان دیشب در مشهد از لیدرهای اغتشاشگران بوده‌اند که دارای سابقه وابستگی به جریانات ضدانقلاب هستند یا مستندات ارتباط آنها با گروهای معاند به دست آمده است.

وی با بیان اینکه همه کسانی که مورد خسارت وارد شدند ماموران هستند و آماری از ضرب و شتم  مردم گزارش نشده است، افزود: یک مامور نیز دچار حریق شده و حدود ۲۵ درصد سوختگی داشته است. بیشتر از ۲ نفر از ماموران آسیب دیدند و کسی فوت نکرده است. اینکه برخی از ماموران ایرانی نیستند کاملا تکذیب می‌شود.

داوری تاکید کرد: با‌ اخلال‌گران دیگر مماشات نمی‌شود حتی در دو شب گذشته نیز با آنها مماشات شد. همه کسانی که دچار خسارت شدند شکایت کنند و خسارت‌را از اخلال‌گران خواهیم گرفت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر