کد خبر: 139965
A

نماینده مجلس: جمهوری اسلامی درباره نوجوانان دستگیر شده از مادر دلسوزتر است

اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نوجوانان بازداشت شده در روزهای اخیر گفت: جمهوری اسلامی رافت بسیاری در مقابل این افراد نشان می‌دهد و مطمئن باشید که افرادی که دخل و تصرف داشته‌اند به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

نماینده مجلس: جمهوری اسلامی درباره نوجوانان دستگیر شده از مادر دلسوزتر است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به دستگیری تعدادی از نوجوانان زیر ۱۸ سال در طی ناآرامی‌های اخیر آیا مجلس از وضعیت نگهداری این کودکان اطلاعی دارد و این موضوع را پیگیری می‌کند، به ایلنا گفت: قطعا رفتار با مردم یک رفتار منطقی و معقول است و به هیچ وجه به این صورت نیست که کسی نگران باشد.

وی با بیان اینکه اغتشاشات تعریف خاص خود را دارد، ادامه داد: امنیت مقوله‌ای است که چون برای آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم، قدر آن را نمی‌دانیم. دشمن به دنبال پروژه بی‌ثبات‌سازی و ایجاد آشوب و اخلال و ناامنی در زندگی عادی مردم است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که درباره وضعیت افراد نوجوان زیر ۱۸ سال که در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند، پیگیری داشته‌اید، گفت: وقتی تخریب اموال عمومی، حمله به مساجد، موکب‌ها، تخریب آمبولانس‌ها، تعرض به ماموران انتظامی و… صورت می‌گیرد، اسم آن اعتراض نیست و اغتشاش و آشوب است. اموال عمومی برای مردم و عام‌المنفعه است.

مطهری درباره پیگیری وضعیت کودکان بازداشت شده خاطرنشان کرد: والدین باید مراقب سوءاستفاده دشمن از نوجوانان باشند. جوانان و نوجوانان هیجان و احساسات دارند، ما همه باید کمک کنیم که در مسیر اهداف و ابزار دشمن قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های معاند نحوه درگیری با نیروهای انتظامی را آموزش می‌دهند، ادامه داد: برخی از این افراد در همین شلوغی‌ها خودشان را می‌زنند که به گردن نظام بیاندازند و باید مراقب و هوشیار باشیم. باید از این صبوری تشکیلات انتظامی برخی‌ها خجالت بکشند. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: من این وعده را به شما می‌دهم که نظام پرعاطفه جمهوری اسلامی حواسش به نوجوانان و جوانان است. من تا چند روز پیش که وضعیت نوجوانان را پیگیری می‌کردم، مطلع شدم که خیلی از این نوجوانان با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده‌اند تا افرادی که دخیل بوده‌اند، تعیین تکلیف نهایی شوند. جمهوری اسلامی از مادر دلسوزتر است.

مطهری با بیان اینکه در دوره پیش از انقلاب در روز ۱۷ شهریور جوی خون راه افتاده بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی رافت بسیاری در مقابل این افراد نشان می‌دهد و مطمئن باشید که مجلس هم پیگیر وضعیت این افراد است و جای نگرانی وجود ندارد و افرادی که دخل و تصرف داشته‌اند به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا آماری از نوجوانان بازداشت شده دارید، گفت: من پیگیر وضعیت حوزه‌های انتخابیه خودم بوده‌ام و درباره آمار کل کشور اطلاعی ندارم، اما در حوزه‌های انتخابیه این افراد به سرعت رها شده‌اند. برخی از این افراد که گول و فریب خورده‌اند تشکیلات قضایی بدون فوت وقت آنها را رها می‌کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر