کد خبر: 140018
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ مهر ۱۳۵۸؛

اعتراض گروهی از دانشجویان دانشگاه مشهد به جداسازی کلاسهای دانشجویان دختر و پسر

گزارش ها و اخبار سه روزنامه کیهان، بامداد امروز و انقلاب اسلامی را در ۴ مهر سال ۱۳۵۸ را در دیدبان تاریخ می خوانید

اعتراض گروهی از دانشجویان دانشگاه مشهد به جداسازی کلاسهای دانشجویان دختر و پسر

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحات نخست سه روزنامه کیهان، بامداد امروز و انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۴ مهر سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید.

20220926_073647

 کیهان شماره امروز با چاپ متن لایحه قانون شوراهای شهر در تیتر یک اعلام داشته که نامزدهای شوراهای شهر از ۱۲ مهر باید خود را معرفی کنند. همچنین به نقل از مصوبات مجلس خبرگان بررسی نهایی قانون اساسی تیتر زده که دولت موظف به تامین مسکن برای همه شده و آموزش دوره های ابتدایی و متوسطه هم رایگان اعلام شد. در ضمن طبق این قانون هرگونه شکنجه نیز به هر نحو ممنوع اعلام شده است. 

20220926_073642

  این خبر بعنوان تیتر یک روزنامه انقلاب اسلامی نیز تکرار شده و این روزنامه به نقل از وزیر کشور اعلام داشته که بدنبال جنجال و برکناری حسن نزیه از مدیر عاملی شرکت نفت باید منتظر تغییراتی در سطوح بالای مملکتی باشیم. اما دیگر روزنامه امروز ما، روزنامه بامداد امروز است. این روزنامه ۲۰ ریالی در شماره ۱۱۶ خود با چاپ دو تصویر از حسن نزیه و حجت الاسلام اشراقی پذیرفتن مناظره تلویزیونی توسط اشراقی با نزیه را بعنوان تیتر اول خود انتخاب کرده است. همچنین دستور پرداخت وام مسکن به شعب بانک ملی در تمامی شهرستانها نیز تیتر دیگر این جریده ۱۶ صفحه ای است. به صفحه دوم همین روزنامه رفته و به خبری از مشهد درباره اعتراض گروهی از دانشجویان دختر دانشگاه مشهد به جداسازی کلاس دانشجویان دختر و پسر بر می خوریم که متن کامل خبر فوق بدین شرح است؛

20220926_073655

مشهد- خبرنگار بامداد:گروهی از دانشجویان دختر دانشگاه مشهد با انتشار اطلاعیه ای طرح جداسازی کلاس دانشجویان دختر و پسر در دانشکده الهیات را محکوم و آنرا یک حرکت ارتجاعی قلمداد کرده و حامیان این طرح را سخت به انتقاد گرفته اند. 

 

این‌گروه در اعلامیه خود اجرای چنین‌طرحی را وسیله ای برای محو کردن شخصیت زن و رشد خصوصیات ارتجاعی در جامعه دانسته و مبارزه با این برنامه را از وظایف خویش اعلام کرده اند. 

20220926_073700

در خاتمه این اعلامیه ضمن هشدار به دانشجویان سایر دانشگاهها آمده است؛ مسئولان اگر در پیاده کردن این طرح موفق شوند نقطه آغازی برای حرکت یک جریان ارتجاعی در همه دانشکده های دانشگاه مشهد و دانشگاههای دیگر ایران خواهد بود. ما ضمن تشکر و سپاس از اساتیدی که در دانشکده الهیات مخالفت خود را با این عمل ابراز داشته اند دست یاری بسوی همه شما خواهران و برادران دانشجو و جامعه دانشگاهیان شورای دانشجویی و سرپرست محترم دانشگاه دراز می کنیم. 

ما پیشاپیش هرگونه هرج و مرج و اختلال در کار دانشگاه را محکوم نموده و طراحان برنامه فوق الذکر را مسئول همه پیامدهای ناگوار اقدامشان می دانیم.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر