کد خبر: 140267
A

مدیر حوزه علمیه استان قزوین: دشمن آینده جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است / حوزه های علمیه مراقب نفوذ جریان های انحرافی باشند

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی: عقب نشینی در مقابل دشمنان حرام است، اما استثنائی وجود دارد که برای تغییر موضع و سنگر و تاکتیک است، بنابراین این جابجایی ها به حمل صحت به این معناست که سنگرها عوض می شود درعین حال هدف باقی می ماند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین: دشمن آینده جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است / حوزه های علمیه مراقب نفوذ جریان های انحرافی باشند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه علمیه استان قزوین در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

بنابر گزارش ارگان رسانه ای حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین اصغرعرفانی در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه ریبع و هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای روحانی استان قزوین را گرامی داشت و گفت: علما و بزرگان به نوعی در عرصه جهاد تلاش می کنند و با روحیه جهادی پیش می روند و این تغییرها و جابجایی ها برای خدمت رسانی بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: جابجایی ها و تغییرات در کتاب جهاد یک فرع فکری است که طبق آن عقب نشینی در مقابل دشمنان حرام است، اما استثنائی وجود دارد که برای تغییر موضع و سنگر و تاکتیک است، بنابراین این جابجایی ها به حمل صحت به این معناست که سنگرها عوض می شود درعین حال هدف باقی می ماند.

مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: حوزه های علمیه شجره طیبه هستند و ثمرات آنها همواره نصیب نسل های بشر می شود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: رشته ها و کارویژه های متعدد و مهارت بخش مختلفی برای روزآمد کردن حوزه های علمیه در بدنه جامعه تدارک دیده شده که باید برای اجرای آنها کوشا باشیم.

وی ادامه داد: معمولا واحدهای آموزشی و کادر طلاب برای برنامه گرفتن به مدیریت حوزه علمیه استان مراجعه می کنند، ولی در روش مدیریتی جدید معکوس عمل خواهیم کرد، پیش از این واحدهای آموزشی و طلاب به مدیریت حوزه استان مراجعه داشتند اما تصمیم داریم که با نیروهای ستادی از مدارس و طلاب بازدید کرده تا در صورت مشاهده چالش و آسیب آن را حل کنیم.

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد: حوزه های علمیه نسبت به رخنه جریان های انحرافی مراقب باشند و با تمامی ظرفیت ها و توان علمی و دانشی خود برای مقابله با آنها اقدام کنند.

مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: باید تمامی توان‌ موجود در حوزه علمیه به روز شده و جزیره‌ها به دریا تبدیل شود تا فرهنگ توحیدی را به جامعه سرازیر کنند.

وی ادامه داد: دشمن و استکبار جهانی هویت نسل فعلی و آینده جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است و در این میان باید حوزه علمیه نقش‌آفرینی داشته باشد؛ با توجه به برنامه پنج‌ساله و سند چشم‌انداز حوزه علمیه باید برنامه‌های ویژه‌ای را تعریف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: در برخی موارد انگیزه طلاب برای فعالیت علمی، تربیتی و پژوهشی کاسته شده است، لذا باید ظرفیت‌های انگیزشی را تقویت کنیم و تمام ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهیم تا هم‌افزایی ایجاد شود و طلبه‌ها به میدان آیند و حوزه نیز به اصالت خود بازگردد.

مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حوزه علمیه قزوین علاوه بر شخصیت‌های برجسته قرون گذشته در عصر جدید مفاخر بسیاری داشته که با استفاده از ظرفیت مفاخر می‌توان سرعت قطار پیشرفت حوزه علمیه را افزایش داد از جمله مفاخر عصر جدید می‌توان به علمایی همچون آیت‌الله زرآبادی، آیت‌الله تنکابنی، آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی، آیت‌الله سامت، آیت‌الله مظفری، آیت‌الله ابوترابی، آیت‌الله تاکندی و آیت‌الله باریک‌بین اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: حوزه علمیه شجره طیبه است و ثمره آن هدایت بشری است. هدف اصلی این است توانها به روز شود تا هم تعلم علوم روان ائمه اطهار(ع) محقق شود و هم در فرایند اجتماعی آن بتواند نسل فعلی و آینده را تربیت کرده و فرهنگ توحیدی را در جامعه نهادینه کند.

در این مراسم با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا مدیر سابق حوزه علمیه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی به عنوان مدیر جدید حوزه استان معرفی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر