کد خبر: 140309
A

ابراهیم فیاض: باید بچه‌های نجف، کربلا و کوفه را به دانشگاه تهران بیاوریم

ابراهیم فیاض مردم شناس و استاد اصولگرای دانشگاه تهران معتقد است: ما باید دانشگاه‌های مشترک را با عراق ایجاد کنیم، خصوصاً دانشگاه‌های اسلامی مشترک مانند ارتباط دانشگاه کوفه با دانشگاه تهران که متأسفانه این ارتباطات ایجاد نشده است.

ابراهیم فیاض: باید بچه‌های نجف، کربلا و کوفه را به دانشگاه تهران بیاوریم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ابراهیم فیاض، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در خصوص لزوم تعمیق روابط ایران و عراق و حضور عراقی ها در دانشگاه هایی مانند تهران به ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه گفته است: یکی از کار‌های بسیار مهمی که اکنون باید در خصوص عراق انجام شود، ارتباط فناورانه است. ما باید دانشگاه‌های مشترک را با عراق ایجاد کنیم، خصوصاً دانشگاه‌های اسلامی مشترک مانند ارتباط دانشگاه کوفه با دانشگاه تهران که متأسفانه این ارتباطات ایجاد نشده است تا بُعد روشنفکری بین دو طرف بسط پیدا کند. حساب کنید اگر خونگرمی و میهمان‌نوازی عراقی‌ها با فکر و دانش ایرانی‌ها قاطی شود چقدر پیوند‌های ما برجسته می‌شود و بالاترین امنیت پایدار را بین ایران و عراق شکل می‌دهد، ما این ارتباطات را نداشته‌ایم. 

در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

ادعای عجیب ابراهیم فیاض: منشأ جنبش این روزها نیازهای جنسی زنان است!

این مردم شناس مطرح تأکید کرده؛ ما الان باید به دنبال جشنواره‌های مشترک باشیم و راهپیمایی اربعین را با جشنواره‌های مشترک ادامه دهیم. من چند بار که در دانشگاه‌های‌کوفه و نجف سخنرانی کرده‌ام به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و مخصوصاً چقدر جوانان آن‌ها دوست دارند با ایران ارتباط برقرار کنند. ما باید بچه‌های نجف، کربلا، کوفه، بغداد و ... را به دانشگاه تهران بیاوریم یا حداقل استادان آن‌ها را بیاوریم تا یک بار دانشگاه تهران را ببینند و بازگردند. همه امکانات هم مهیاست و مجمع جهانی اهل‌بیت هم می‌تواند این کار را انجام دهد، یک قطار و یک اتاق خواب می‌خواهد. 

بر اساس گزارش دیده‌بان ایران، فیاض به روزنامه جوان گفته؛ ما باید قشر نخبگانی و عموم مردم ایران و عراق را باهم پیوند بدهیم تا بتوانیم به جایی برسیم. جشنواره‌های مشترک، دانشگاه‌های مشترک، ارتباط بین حوزه‌های علمیه و ... برای همین موضوع است. ما باید یکسری کار‌های مشترک بین حوزه علمیه عراق با حوزه‌های علمیه ایران حتی در بین اهل سنت انجام دهیم، آن هم در حالی که حوزه علمیه قم اکنون همه امکانات را برای انجام این کار دارد ولی ارتباطات رسمی، دقیق و سازماندهی‌شده نیست. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر