کد خبر: 140344
A

چگونه از مواد غذایی در یخچال نگهداری کنیم؟

کارشناسان می‌گویند که زیاد خرید نکنید، مواد بسته بندی شده زیادی در یخچال انبار نکنید و در زمینه نگهداری مواد غذایی اطلاعات لازم را کسب کنید تا کیفیت و هزینه‌های مواد غذایی را مدیریت کنید.

چگونه از مواد غذایی در یخچال نگهداری کنیم؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فلیسیتی کلوک، روزنامه نگار سلامت می‌گوید: به طور کلی، مواد غذایی باید از بسته‌بندی‌های خود خارج شوند تا بتوانند نفس بکشند. چیز‌هایی که کهنه می‌شوند را در ظروف در بسته و چیز‌هایی که پوشیده می‌شوند را در ظروفی که جریان هوا دارد قرار دهید تا کپک نزنند.

کارشناسان می‌گویند که زیاد خرید نکنید، مواد بسته بندی شده زیادی در یخچال انبار نکنید و در زمینه نگهداری مواد غذایی اطلاعات لازم را کسب کنید تا کیفیت و هزینه‌های مواد غذایی را مدیریت کنید.

بر اساس گزارش همشهری به نقل از گاردین، بسیاری از مشکلات مربوط به مواد غذایی مربوط به خرید بیش از حد و یکباره است. هرچند خرید کم و روزانه همیشه عملی نیست، اما، همانطور که رابرتسون، نویسنده کتاب نکاتی درباره آشپزخانه کوچک، توصیه می‌کند، «اگر بتوانیم غریزه خود را برای خرید بیش از حد مهار کنیم، شانس بالاتری پیدا می‌کنیم.».

یک برنامه غذایی ممکن است کمک کند، البته نیازی نیست که خیلی سفت و سخت باشد: «کافی است چند ایده از آنچه ممکن است در طول هفته بپزید، یادداشت کنید و یک خرید واقع بینانه انجام دهید.»

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید یخچال و محیط آن است. رابرتسون می‌گوید دمای یخچال را باید بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد نگه داریم، او معتقد است که اغلب یخچال‌ها آنقدر که فکر می‌کنیم سرد نیستند. هوای پیرامون یخچال هم باید گردش داشته باشد تا قدرت خنک کنندگی آن حفظ شود.

فلیسیتی کلوک، روزنامه نگار سلامت نیز می‌گوید: به طور کلی، مواد غذایی (مثلا میوه‌ها و سبزیجات) باید از بسته‌بندی‌های خود خارج شوند تا بتوانند نفس بکشند. چیز‌هایی که کهنه می‌شوند را در ظروف در بسته و چیز‌هایی که پوشیده می‌شوند را در ظروفی که جریان هوا دارد قرار دهید تا کپک نزنند.

سیب‌زمینی‌ها و سبزیجات ریشه‌ای را درون کیسه‌های تیره و قابل تنفس قرار دهید؛ کیسه آن‌ها را عوض کنید؛ لازم نیست آن‌ها را در یخچال نگه دارید، اما باید خشک و خنک باشند؛ نگهداری سبزیجات در کیسه‌های مخصوص که دوام بیشتری به آن‌ها می‌دهد نیز مفید است.

لیمو و پیاز نصفه را با غلاف‌های سیلیکونی کشدار یا سلفون بپوشانید. انواع رب و سس‌هایی مانند پستو را در ظرفی در دار بریزید و روی آن یک لایه روغن قرار دهید تا کپک نزند. رابرتسون می‌گوید مواد موجود در یخچال را باید دید تا زودتر استفاده شوند. روی ظروف تاریخ بزنید؛ این واقعا مهم است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر