کد خبر: 140448
A

موج زمستانی کووید-۱۹ در راه است؟

متخصصان علوم پزشکی در بریتانیا در مورد احتمال بروز موج دیگری از این بیماری، همزمان با نزدیک شدن به فصل زمستان هشدار می‌دهند.

موج زمستانی کووید-۱۹ در راه است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جدیدترین آمار دپارتمان سلامت ایرلند شمالی حاکی از آن است که از هر ۸۰ نفر یک نفر به کروناویروس آلوده است و تزریق دُز یادآور واکسن برای گروه‌های آسیب پذیر در جریان است.

به رغم کاهش آمار مبتلایان، دکتر "جوآن مک کلین" از آژانس بهداشت عمومی به بی‌بی‌سی گفت: برای زمستان سال جاری انتظار داریم با موجی از کووید مواجه باشیم.

هفته گذشته اولین افزایش موارد جدید ابتلا در انگلیس و ولز از ماه جولای گزارش شد.

همچنین "استیو راسل"، مدیر واکسیناسیون و غربالگری سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) گفت: این زمستان می‌تواند اولین بار باشد که اثرات همزمان دو بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا را مشاهده می‌کنیم. ضروری است افرادی که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری ناشی از این ویروس‌ها هستند برای تزریق واکسن اقدام کنند تا از خود و دیگران در برابر بیماری مراقبت نمایند.

وی گفت: دُز یادآور واکسن کرونا احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری را در فصل زمستان کاهش می‌دهد اگرچه ممکن است چند روز طول بکشد تا بدن مصونیت بیشتری را از طریق دُز یادآور ایجاد کند. افرادی که دُز یادآور واکسن کووید را دریافت کرده‌اند واکسن آنفلوآنزا را نیز تزریق خواهند کرد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، متخصصان می‌گویند: میزان فعالیت ویروس آنفلوآنزا در سطح جهان طی دو زمستان گذشته کاهش قابل توجهی داشته که بیشتر به دلیل رعایت اقدامات پیشگیرانه ناشی از شیوع کرونا بوده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر