کد خبر: 140450
A

رهبر کاتولیک‌های جهان: دنیا در آستانه جنگ هسته‌ای است

پاپ فرانسیس معتقد است: ادامه جنگ می‌تواند منجر به «تشدید درگیری‌های هسته‌ای» شود که احتمالا پیامد‌های فاجعه باری را نه تنها برای طرف‌های درگیر بلکه برای کل جهان به همراه خواهد داشت.

رهبر کاتولیک‌های جهان: دنیا در آستانه جنگ هسته‌ای است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان با انتشار بیانیه‌ای از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، همتای روس خواست آتش‌بس اعلام کرده و به میز مذاکره بازگردند. او هشدار داد که تشدید بیشتر تنش می‌تواند به استقرار سلاح‌های هسته‌ای منجر شود و عواقب فاجعه باری به همراه داشته باشد.

به گزارش آر تی، پاپ جنگ در اوکراین را «زخمی وحشتناک و غیرقابل تصور برای بشریت» توصیف کرد که گویا در حال حاضر حتی در ظاهر هم برای آن پایانی وجود ندارد.

او گفت «بعضی از اقدامات هرگز قابل توجیه نیستند، هرگز. پاپ فرانسیس با این استدلال که «جنگ هرگز راه‌حل نیست»، خواستار «آتش بس فوری» شد و از طرف‌های درگیر خواست تا «روی راه‌حل‌هایی که با زور تحمیل نمی‌شوند، بلکه توافقی، عادلانه و باثبات» هستند، مذاکره کنند.

او در ادامه نیز بر اهمیت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی هر کشور و همچنین حقوق اقلیت‌ها تاکید کرد. براساس سخنان او  ادامه جنگ می‌تواند منجر به «تشدید درگیری‌های هسته‌ای» شود که احتمالا پیامد‌های فاجعه باری را نه تنها برای طرف‌های درگیر بلکه برای کل جهان به همراه خواهد داشت.

شایان ذکر است خطر درگیری هسته‌ای در اروپا واقعی‌تر از همیشه است. در واقع روسیه یکی از قدرت‌های هسته‌ای است. در عمل، پوتین در سال ۲۰۱۸ موشک مافوق صوت کینژال Kinzhal را عملیاتی کرد که می‌تواند یک بمب معمولی با وزن ۴۸۰ کیلوگرم یا حتی یک کلاهک اتمی را تا حداکثر فاصله ۱۲۳۵۰ کیلومتر پرتاب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر