کد خبر: 140602
A

استاد حوزه علمیه خواهران: انسان عاقل با فواید حجاب مخالفت نمی‌کند

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران می‌گوید: ثرات و نتایج حجاب به عنوان یکی از ضروریات دینی به خود ما بر می‌گردد و اگر فواید و اثراتی که حجاب در جامعه دارد که امنیت را برای بانوان و خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد به درستی تشریح شود، کدام انسان عاقلی هست که این فواید را ببیند و با آن مخالفت کند.

استاد حوزه علمیه خواهران: انسان عاقل با فواید حجاب مخالفت نمی‌کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهرا راستی استاد حوزه علمیه خواهران گفت: در فتنه اخیر همه شاهد بودیم که وقتی اغتشاش گران خواستند بر این عرصه سوار شوند و زمینه را به سمت بی دینی و بی اعتقادی ببرند مردم صف خود را از آن‌ها جدا کردند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اگر هنوز هم برخی از جوانان و نوجوانان نتوانستند عرصه را به درستی تشخیص دهند ما حوزویان و کسانی که از این عرصه و میدان شناختی دارند، وظیفه داریم که حقیقت را به آن‌ها بشناسانیم.

وی بیان کرد: اثرات و نتایج حجاب به عنوان یکی از ضروریات دینی به خود ما بر می‌گردد و اگر فواید و اثراتی که حجاب در جامعه دارد که امنیت را برای بانوان و خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد به درستی تشریح شود، کدام انسان عاقلی هست که این فواید را ببیند و با آن مخالفت کند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: نارضایتی‌ها و مشکلاتی در سطح جامعه وجود دارد که از گذشته بوده است و مسئولان نیز برای رفع آن‌ها در تلاش هستند اما باید تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه اگر کلام دین با بیان شیوایی که معصومین (ع) گفتند برای مرم عرضه شود جای خود را در دل‌ها باز می‌کند و به دل مردم می‌نشیند، تصریح کرد: وظیفه ذاتی که طلاب و حوزه‌های علمیه در این جهت دارند امروز بر دوش آن‌ها سنگین‌تر شده است.

راستی افزود: طلاب و حوزه‌های علمیه باید عرصه درست را برای همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان بیان کنند و تعالیم دینی و نتایج و ثمرات این تعالیم را بشناسانند، زیرا مردم راه حق را می‌شناسند همان طور که تاکنون نیز این شناخت و بصیرت در بین مردم وجود داشته است.

وی با تأکید بر اینکه معارف دینی باید به زبان مخاطب باشد، تصریح کرد: معارف دینی که آموزش داده می‌شود باید دقیق شود و نباید در حد خواندن یک کتاب و یک امتحان باشد حتی می‌تواند امتحانات این ها برداشته شود؛ اما نتایج این آموزش‌ها باید در بطن زندگی جوانان و نوجوان تحقق پیدا کند.

وی یادآور شد: حوزه علمیه به اینکه که باید معرف دینی به زبان مردم و نسل امروز گفته شود، توجه کند و باید این معارف به سبک زندگی تبدیل شود؛ زیرا اگر در کلیت دینی باقی بماند جوان امروز آن را درک نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه نسبت به نیازهای جوان امروز باید فهم درستی شکل بگیرد، تصریح کرد: باید نیازهای جوان امروز به خوبی درک شود و با توجه به معارف دینی به آن پاسخ داده شود.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر