کد خبر: 140732
A

سارقان از بانک ملی چه بردند؟ +آمار

با دستگیری پنج نفر از سارقان بانک ملی، حدود هشت میلیارد تومان دیگر از اموال سرقت شده از بانک ملی کشف شد.

سارقان از بانک ملی چه بردند؟ +آمار

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ با گذشت چهار ماه از سرقت از چندین صندوق امانت واقع در شعبه دانشگاه تهران بانک ملی ایران، نیروی انتظامی پنج نفر دیگر از سارقان بانک را شناسایی و دستگیر کرد.

با دستگیری این پنج نفر، حدود هشت میلیارد تومان دیگر از اموال سرقت شده از بانک ملی کشف شد.

اموال مسروقه چه بودند؟

این هشت میلیارد تومان شامل ۵۸۱ عدد ربع سکه، ۹۶ عدد سکه تمام بهار آزادی، یک واحد آپارتمان و یک دستگاه خودروی هیوندای النترا است که با فروش اموال سرقتی خریداری شده بودند.

سرهنگ محمد حسن رحیمی، رئیس اداره ۱۷ آگاهی تهران در رابطه این سرقت اعلام کرد که مقداری از اموال با اعلام سرقت شده تاکنون کشف نشده و بررسی‌های بعدی برای کشف این اموال مسروقه از سر گرفته شده است.

ماجرای سرقت از ۱۶۸ صندوق امانات

صبح روز دوشنبه، ۱۶ خرداد ماه بود که کارمندان بانک شعبه دانشگاه تهران بانک ملی پس از چند روز تعطیلی به بانک بازگشتند و با صندوق‌های خالی امانات رو‌به‌رو شدند.

با انتشار خبر سرقت از ۱۶۸ صندوق امانت این بانک، پلیس پایتخت تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کرد. طبق اعتراف سارقانی که در ابتدا دستگیر شدند، افراد اصلی این سرقت چهار نفر، شامل سه برادر و یک پسرخاله بودند.

دیگر متهمان این سرقت نیز در روزهای آتی دستگیر شدند و اموال مسروقه توسط پلیس کشف و ضبط شد.

اینترپل به دنبال سارقان بانک ملی

طبق تحقیقات پلیس، دو نفر از متهمان به همراه همسر یکی از این دو، پیش از سرقت بلیط خروج از کشور را رزرو کرده بودند. آنها ساعت دو بامداد وارد بانک شدند و دو نفر کار مراقبت و آوردن آذوقه را برعهده داشتند. دو نفر نیز کار قطع لوازم حفاظتی و مراقبتی و سرقت را عهده‌‌دار بودند‌.

سارقان اصلی این پرونده به کشور ترکیه متواری شده‌اند و دستگیری آنها از طریق اینترپل در حال پیگیری است. با این وجود، این سارقان تاکنون به کشور مسترد نشدند.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر