کد خبر: 140769
A

تهران شهر نخاله‌ها می‌شود/ روزانه ۲۳ هزار تن پسماند ساختمانی در تهران تولید می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن اشاره به جمع‌آوری روزانه ۲۳ هزار تن پسماند ساختمانی در پایتخت، درباره چگونگی بازیافت این نخاله‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

تهران شهر نخاله‌ها می‌شود/ روزانه ۲۳ هزار تن پسماند ساختمانی در تهران تولید می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن اشاره به جمع آوری شبانه روزی نخاله و پسماندهای ساختمانی و عمرانی از سطح شهر تهران، بیان کرد: روزانه ۲۳ هزار تن نخاله و پسماند ساختمانی و عمرانی در شهر تهران تولید می‌شود که از این مقدار حدود ۱۷ هزار تن به مرکز پردازش و دفع پسماندهای ساختمانی آبعلی ارسال و پذیرش می‌شود.

وی درباره حدود ۶۰۰۰ تن پسماند تولیدی دیگر در شهر، گفت: ۳۰۰۰ تن از این ۶۰۰۰ تن پسماند در مجتمع پردازش آرادکوه برای دفن و پوشش پسماندهای برگشت‌ناپذیر یا ریجکتی خانگی استفاده می‌شود. ۳۰۰۰ تن پسماند دیگر در گودهای مجاز سطح شهر تهران [که حکم قضایی برای پر کردن آن صادر شده] ریخته می‌شود.

وی درباره پسماندهای جمع‌آوری شده در مجتمع آبعلی بیان کرد: روزانه بیش از ۱۰ هزار تن از پسماندهای ساختمانی و عمرانی پذیرش شده در مجتمع پردازش آبعلی، مجدد بازیافت و به شن و ماسه و قطعات بتنی تبدیل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه پنج کارخانه سرمایه‌گذار در راستای بازیافت نخاله‌های ساختمانی و استحصال شن و ماسه فعال هستند، توضیح داد: از این پنج کارخانه، سه کارخانه فعال و درحال بهره‌برداری هستند؛ یک کارخانه درحال تست سرد است و با یک کارخانه دیگر قراردادی منعقد شده و تا پایان سال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح دو کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی

عزیزی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تست سرد یک کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی و عمرانی به شن، ماسه و قطعات بتنی با ظرفیت روزانه ۳۳۰۰ تن در آینده نزدیک انجام خواهد شد تا به زودی افتتاح و به ظرفیت استحصال مصالح عمرانی از نخاله‌های ساختمانی افزوده شود.

بازیافت ۱۰ هزار تن نخاله ساختمانی در گود آبعلی

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛ از ۱۷ هزار تن نخاله ساختمانی و عمرانی روزانه در مجتمع آبعلی در حال حاضر حدود  ۱۰ هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی بازیافت و تبدیل به شن و ماسه می‌شود که با تکمیل برنامه‌های در دست اجرای سازمان مدیریت پسماند تا پایان سال حدود ۴۰ درصد دیگر به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه خارج از نگاه درآمدی، کاهش اثرات زیست محیطی و رفع مشکلات این پسماندهای ساختمانی و عمرانی برای شهرداری مهم است، عنوان کرد: حدود ۸۰ - ۹۰ سال است که خاک و نخاله در مجتمع آبعلی دپو می‌شود. امیدواریم که با انجام این فعالیت‌های جدید تا چند سال آینده، دیگر دفنی در گود آبعلی نداشته باشیم و به صورت مستقیم پسماند جمع آوری شده، بازیافت شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر