کد خبر: 140814
A

امارات سومین نیروگاه اتمی خود را هم راه‌اندازی می‌کند

رسانه‌های اماراتی می‌گویند این کشور تلاش دارد تا سومین نیروگاه هسته‌ای خود را نیز برای تولید برق راه اندازی کند.

امارات سومین نیروگاه اتمی خود را هم راه‌اندازی می‌کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شبکه العین روز شنبه به نقل از «محمد ابراهیم الحمادی» مدیرعامل موسسه انرژی هسته ای امارات گزارش داد: با متصل شدن واحد سوم نیروگاه هسته ای براکه به شبکه برق این کشور هزاران مگاوات انرژی به شبکه افزوده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت انرژی هسته ای امارات گفت: چشم انداز طولانی مدت امارات که از بیش از ۱۳ سال پیش آغاز شد، امروز به ثمر نشست و ما یک لحظه افتخارآمیز دیگر را برای برنامه صلح آمیز هسته ای امارات جشن می گیریم.

وی اظهار داشت: اتصال سومین واحد نیروگاه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز براکه به شبکه برق امارات، هزاران مگاوات برق سازگار با محیط زیست را برای پشتیبانی از همه جنبه‌ها و عرصه‌های زندگی در جامعه ما فراهم می‌کند.

پیشتر موسسه انرژی هسته ای امارات در چهارم فروردین امسال از آغاز عملیات تجاری واحد دوم نیروگاه براکه خبر داده و افزوده بود که با بهره برداری از آن ۱۴۰۰ مگاوات برق به شبکه ملی برق امارات افزوده شد.

خبرگزاری امارات (وام) گفته بود که با آغاز عملیات بهره برداری تجاری از این واحد نیروگاهی (دوم) ، در مجموع تولید واحدهای اول و دوم نیروگاه هسته‌ای براکه به ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات خواهد رسید.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر