کد خبر: 14097
A

فاکس نیوز ادعا کرد؛ ایران از قصد خود برای پرتاب موشک «سفیر» منصرف شد!

یک رسانه آمریکایی مدعی است ایران از آزمایش یک موشک از نوع سفیر که ظاهرا در روزهای گذشته آن را آماده پرتاب کرده بود؛ منصرف شده است.

فاکس نیوز ادعا کرد؛ ایران از قصد خود برای پرتاب موشک «سفیر» منصرف شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛  متهم کردن ایران به تلاش برای انجام یک آزمایش موشکی جدید و در عین حال عقب نشینی از اجرای این تصمیم، تازه ترین ادعایی است که شبکه خبری «فاکس نیوز» علیه این کشور مطرح کرده است.

به ادعای این رسانه آمریکایی که به حزب جمهوریخواه وابسته است، ایران که این روزها آماج لفاظی های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، قرار گرفته؛ قصد آزمایش موشکی از نوع «سفیر» را داشته اما فعلا از انجام آن منصرف شده است.

فاکس نیوز در عین حال دلیل نگرانی از آزمایش موشکی از نوع سفیر را شباهت اجزای آن با موشک بالستیک عنوان می کند.

به ادعای این رسانه، تصاویر ماهواره ای که تاریخ آن به سه فوریه باز می گردد، ایران را در حال سوار کردن یک فروند موشک سفیر بر روی سکوی پرتاب نشان می دهد! این موشک از نوعی است که ایران دو سال پیش برای پرتاب ماهواره از آن استفاده کرد.

حالا فاکس نیوز مدعی است که در تصاویری که دیروز سه شنبه گرفته شده، دیگر اثری از موشک سفیر بر روی سکوی پرتاب نیست و توضیحی هم برای عقب نشینی از این تصمیم ارائه نشده است.

اما آنچه که مسلم است، این رسانه آمریکایی که این روزها به تریبونی اختصاصی برای گزافه گویی های ترامپ تبدیل شده است، می خواهد این طور القا کند که ایرانی ها تهدید های رئیس جمهوری آمریکا را جدی گرفته اند!

ترامپ از یک هفته پیش که خبر تازه ترین آزمایش موشک بالستیک ایران رسانه ای شد؛ نوک پیکان حملات توئیتری خود را به سمت ایران نشانه رفته و هر از گاهی طعنه ای هم به «برجام» می زند حال آنکه کاخ سفید می گوید آزمایش موشکی ایران مغایر با برجام نیست.مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر