کد خبر: 141147
A

حسینی‌پور: مجلس و دولت اعتنایی به اصلاح ساختار بودجه ندارند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ضمن معیوب خواندن ساختار بودجه در کشور گفت: این ساختار آنقدر معیوب است که علی رغم تاکیدات مقامات عالیه کشور هنوز وابستگی بودجه به نفت حل نشده و سهم نسل های آینده از این ثروت خدادادی از بین رفته است و خرج هزینه های جاری دستگاه ها می شود.

حسینی‌پور: مجلس و دولت اعتنایی به اصلاح ساختار بودجه ندارند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سید ناصر حسینی‌پور عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی اصل نودم قانون اساسی مجلس ساختار بودجه در کشور را معیوب دانست و گفت: این ساختار آنقدر معیوب است که علی رغم تاکیدات مقامات عالیه کشور هنوز وابستگی بودجه به نفت حل نشده و سهم نسل های آینده از این ثروت خدادادی از بین رفته است و خرج هزینه‌های جاری دستگاه‌ها می شود.

حسینی پور افزود: نظام بودجه نویسی و بودجه ریزی کشور مرکزی برای چانه زنی تبدیل شده که افراد مرتبط با سازمان برنامه، با لابی های غیر قانونی امکان اخذ موافقتنامه برای طرح های عمرانی را پیدا می کنند و عموم کشور از این امکانات بی بهره می مانند و به همین دلیل است که بیش از ۵ سال است که رهبر معظم انقلاب برای اصلاح ساختار بودجه تاکید فراوان دارند و متاسفانه مجلس و دولت به این مهم بی اعتنا بودند.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: ما صاحب بزرگترین میادین عظیم نفتی با تولید ۲۵ درصد نفت کشور هستیم که سهم عمده ای در اقتصاد و درآمد ملی داریم، اما سهم ما از این میزان تولید ورود آلاینده های خطرناکی است که مردمان دیار من با چند صد حلقه چاه نفت و صدها تاسیسات نفتی و هزاران کیلومتر خط لوله به آن عادت کرده اند. مدیران فنی و مالی شرکت ملی نفت ایران و شرکت بهره بردار نفت و گاز گچساران در پیشگاه خداوند منان باید پاسخگو باشند که با چه منطقی مردم مظلوم گچساران و باشت را از صدها میلیارد تومان عوارض آلایندگی مشخص شده توسط قانونگذار محروم می کنند و با گروگان گرفتن عوارض تمکین شده توسط خودشان و صدور صورتجلسات توهین آمیز مبنی بر پرداخت ماهیانه فقط یک میلیارد تومان از بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی موجبات کاهش شدید ارزش عوارض آلایندگی را فراهم می کنند.

وی در پایان گفت: تتمه عوارض آلایندگی سال ۹۳ به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان را امسال پرداخت کردند آن هم مشروط به بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم قانونی و دریافت توصیه نامه از مسئولین امور مالیاتی مبنی بر بخشودگی کامل جرایم و بی توجه به کاهش ارزش پول از سال ۹۳ تا ۱۴۰۱. آقایان کمی وجدان داشته باشید سال ۹۳، ۵۰۴ هزار بشکه، سال ۹۴ بالغ بر ۴۷۵ هزار بشکه هر روز ۱۴۵۰ میلیارد تومان پول نفت گچساران است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر