کد خبر: 141172
A

راه اندازی رستوران در کانادا

در بین استان های کانادا، انتاریو با دارا بودن ۴۹۰ شعبه، بیشترین شعبه ی فعال از مک دونالد در کل کانادا را در اختیار دارد که برابر است با ۳۵ درصد از کل شعبی که در این کشور وجود دارد.

راه اندازی رستوران در کانادا

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ راه اندازی رستوران در کانادا یکی از راه هایی است که می تواند کسب اقامت دائم کانادا را برای شما به ارمغان بیاورد.

_3_

رستوران ها نسبت به کافه ها قیمت بالاتری دارند. کف قیمت برای خرید امتیاز رستوران های بیرون بر کانادا را می توان ۱۱۰ هزار دلار (به غیر از هزینه مواد اولیه و حقوق نیروها) عنوان کرد. اما تا ۵ میلیون دلار هم گزینه هایی برای خرید وجود دارد.

این قیمت، برای یک برند ملی بسیار معروف و شناخته شده در کانادا است که آوازه زیادی دارد. میانگین قیمت خرید کسب و کارهای این حوزه را می توان ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار در نظر گرفت.

یکی از رستوران های محبوب کانادا رستوران مک دونالد است، با ما همراه باشید تا شما را با راه اندازی رستوران مک دونالد بیشتر آشنا کنیم.

شرایط راه اندازی شعبه مک دونالد در کانادا چیست

صاحبان فرانچایزهای مک دونالد دارای پیشینه های حرفه ای مختلفی هستند و غالبا سوابق مدیریتی موفقی دارند. ایجاد تیم های رهبری و کسب تجربه در این زمینه نیز در آماده سازی برای مالکیت یکی از فرانچایزهای مک دونالد ارزشمند است. در محیط امروزی، ارتباط با مردم امری کلیدی است، زیرا شما به عنوان مالک یکی از شعب مک دونالد، افراد زیادی با سنین و زمینه های فرهنگی مختلف را مدیریت خواهید کرد و هر روز با تعداد پرشماری مشتری برخورد خواهید داشت که نیازمند آگاهی از روش برخورد مناسب با مشتری و احترام به آن ها است.

داشتن تجربه ی زیاد در مدیریت کسب و کار شخصی یا داشتن تجربه در صنایع غذایی برای خرید یا راه اندازی یک شعبه ی مک دونالد الزامی نیست. این شرکت دارای یک برنامه آموزشی و دوره های آماده سازی حرفه ای و در سطح جهانی است تا به شما کمک کنند برای مالکیت حق امتیاز مک دونالد کاملا آمادگی پیدا کنید.

چند شعبه مک دونالد در کانادا وجود دارد

در بین استان های کانادا، انتاریو با دارا بودن ۴۹۰ شعبه، بیشترین شعبه ی فعال از مک دونالد در کل کانادا را در اختیار دارد که برابر است با ۳۵ درصد از کل شعبی که در این کشور وجود دارد.

پس از آنتاریو، استان های کبک و آلبرتا به ترتیب با ۳۰۳ (۲۲ درصد) و ۱۹۲ (۱۴ درصد) از نظر بیشترین تعداد شعب مک دونالد، در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. همچنین، ایالت نورث وست تریتوریز هم در بین ۱۳ استان و ایالت این کشور، تنها منطقه ای است که هیچ شعبه مک دونالدی در آن وجود ندارد.

راه اندازی شعبه مک دونالد در کانادا چقدر سرمایه لازم دارد

مهم ترین هزینه ای که برای افتتاح شعبه مک دونالد باید مد نظر داشته باشید، اندازه یا مساحت رستوران، موقعیت مکانی و همینطور تجهیزات و امکانات آشپزخانه ی آن هستند. به طور کلی، برای خرید یکی از شعبه های این رستوران باید موارد زیر و قیمت حدودی که برای آن ها ذکر شده است را مد نظر داشت:

حق اخذ شعبه مک دونالد : ۴۵ هزار دلار

سرمایه نقدی در گردش (جهت خرید مواد اولیه، تجهیزات، دکوراسیون، تبلیغات محیطی و تابلوها، میز و صندلی، حقوق کارکنان و...) : ۵۰۰ هزار دلار

ارزش خالص : دارا بودن حداقل ۵۰۰ هزار دلار نقدینگی

مجموع مبلغ سرمایه گذاری : ۱ تا ۲.۲ میلیون دلار

لازم به ذکر است که مک دونالد به غیر از ۴۵ هزار دلاری که به عنوان حق فرانچایز قبل از راه اندازی یک شعبه جدید اخذ می کند، ۴ درصد هم به عنوان هزینه خدمات مستمر از فروش ناخالص فرانچایزهای خود دریافت می کند. به طور متوسط، شعب مک دونالد هر ماه باید ۱۰.۷ درصد از کل فروش خود را به عنوان هزینه اجاره به این شرکت پرداخت نمایند.

بیشتر بدانید: nerkh arz

_5_

فروش و درآمد یک شعبه مک دونالد در کانادا چقدر است

با توجه به اینکه سیستم قیمت گذاری و آموزش کارکنان توسط خود مک دونالد ارائه می شود، مدیریت مکان، اصلی ترین متغیری است که یک فرنچایز باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. انتخاب مکان مناسب ممکن است سخت باشد، به خصوص که مک دونالد بسیار محبوب است. شما باید مکانی را انتخاب کنید که دارای ترافیک زیادی باشد و رفت و آمدهای زیادی در آنجا باشد، اما در عین حال هم به اندازه کافی دور از شعب دیگر McCafe یا مک دونالد باشد تا از تداخل فروش و رقابت بین دو شعبه از یک رستوران که از یک فرانچایز هستند، جلوگیری شود.

سود یک شعبه مک دونالد در کانادا چقدر است

هیچ شکی نیست که راه اندازی شعبه مک دونالد هزینه های بالایی دارد و نیازمند هزینه کردن در بخش های مختلف زیادی است. پس برای این کار در وهله اول، باید سرمایه و پشتوانه مالی محکمی داشت.

پس از آن، داشتن تجربه کافی و توانایی مدیریت یک کسب و کار چند میلیون دلاری، در موفقیت یک شعبه جدید تاثیرگذار است. کسانی که تجربه بیشتری دارند، معمولا عوامل مختلفی را که منجر به سودآوری می شوند و راه هایی که می توانند یک کسب و کار را کارآمدتر کنند، درک می کنند. این افزایش کارایی، در دراز مدت منجر به سودآوری بیشتر می شود. مدیریت و پیشبرد یک شعبه مک دونالد برای افرادی که تجربه کار مدیریتی کافی ندارند، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

هزینه مواد اولیه و کاغذ، بزرگ ترین و بیشترین هزینه هایی هستند که یک شعبه مک دونالد دارد. بدیهی است که باید هزینه مواد اولیه (همبرگر، ناگت مرغ، سیب زمینی سرخ کرده و...) را پرداخت کنید. اما باید هزینه های بسته بندی فنجان ها، کیسه ها و نی هایی که همه در ستون هزینه های کسب و کار قرار می گیرند، را هم مد نظر داشته باشید. به طور میانگین، هزینه مواد اولیه برای شعبه های مک دونالد، ۸۱۰ هزار دلار در سال است و هزینه کاغذ هم به سالی ۱۰۸ هزار دلار در سال می رسد. این هزینه ها برای تمام محصولات و سفارش هایی است که دارای بسته بندی مخصوص مک دونالد هستند.

یکی دیگر از هزیه های آشکار در شعبه های مک دونالد، کارکنان و نیروهای خدماتی هستند. در رستوران های مک دونالد، دستمزد و حقوق کارکنان به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول، دستمزد نیروهای خدماتی و گارسون ها است که به طور میانگین، نزدیک به ۵۴۰ هزار دلار در سال هزینه دارد. بخش دوم، حقوق مدیران شعب است که به حدود ۱۰۸ هزار دلار به ازای هر شعبه می رسد.

مزیت راه اندازی شعبه مک دونالد در کانادا چیست

از آنجایی که شعبه های مک دونالد در بیش از 100 کشور وجود دارند، این شرکت فهرست بزرگی از تامین کنندگان و روابط تجاری دارد و شما به عنوان صاحب یکی از فرنچایزهای پرشمار این شرکت، می توانید از مزایای این ارتباطات گسترده بهره مند شوید. این امر می تواند به کاهش نوسانات در هزینه منابع غذایی کمک کند و اطمینان حاصل کند که رستوران های شما همیشه به خوبی مواد مورد نیاز خود را تامین می کنند. سایر مزیت های راه اندازی یک شعبه مک دونالد در کانادا عبارت هستند از :

در اختیار داشتن حق امتیاز یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین رستوران های زنجیره ای فعال در صنعت غذا و به رسمیت شناخته شدن نام تجاری آن در سراسر دنیا که می تواند بلافاصله پس از راه اندازی شعبه، برای شما سودآوری و درآمدزایی بالایی داشته باشد.

چالش ها و معایب راه اندازی شعبه مک دونالد در کانادا چیست

برعهده گرفتن مدیریت یک فرانچایز، به خودی خود تضمین کننده ی موفقیت شما در آن بیزینس نیست. به هر حال، مک دونالد هر چقدر هم که برند معتبر و بزرگی باشد، قطعا شعبه هایی در طول تاریخ فعالیت خود داشته که موفق به کسب سودآوری نشده اند و در آخر، به تعطیلی کشیده شده اند. به همین علت، انجام این بیزینس هم در نوع خود دارای چالش های زیادی است و در وهله اول، نیاز به تفکر مدیریتی قوی دارد.

همچنین، هزینه های راه اندازی زیادی دارد و باید پشتوانه مالی قوی داشته باشید. با این حال، اگر از پس مخارج اولیه سنگین برای راه اندازی یک شعبه جدید مک دونالد بربیایید، به احتمال زیاد در طول انجام این بیزینس با مشکل بزرگ دیگری مواجه نخواهید شد و یک بیزینس پایدار به دست خواهید آورد که سال ها موفقیت، پشتوانه آن است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر