کد خبر: 141210
A

وزیر ارشاد: نسخه نفیس دیوان شعر رهبر انقلاب منتشر می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی دیوان شعری از رهبری در قالب ​​​​​​نفیس در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وزیر ارشاد: نسخه نفیس دیوان شعر رهبر انقلاب منتشر می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ چهارشنبه شب 20 مهر 1401 تالار حافظ در جوار آرامگاه لسان‌الغیب میزبان حافظ دوستان و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که برای بزرگداشت حافظ شیرازی گرد آمدند.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حافظ را هویت ایرانیان عنوان کرد و گفت: حافظ نماد ملی و فرهنگی ایرانیان بوده و هویت ایران است.

محمدمهدی اسماعیلی، افزود: فرهنگ ایرانی و مردمان این سرزمین دارای ویژگی منحصربه‌فردی هستند و این ویژگی چیزی جز فرهنگ دوستی نیست لازم به ذکر است که همه ایرانیان با تمامی حوزه‌های فرهنگ ازجمله شهر علاقه مندی وافری دارند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وقتی اسلام عزیز وارد ایران و با فرهنگ عمیق ایرانی ادغام شده ایرانیان نیز خدمات منحصر به فردی به اسلام ارائه کردند این در حالی است که ایرانیان به علت همین فرهنگ عمیق به ادبیات فارسی نیز علاقه ویژه ای دارند. این علاقه موجب شده تا در تاریخ ایران شاهد هستیم که اشعار ادیبان فارسی عضو جداناشدنی از آموزه‌های ایرانیان است لازم به ذکر است که سعدی و حافظ که غوغا کننده در ادبیات است و به علت انسی که با قرآن داشته در میان ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

اسماعیلی، ادامه داد: قدرت نفوذ کلام حافظ به گونه‌ای است که در تمامی روزگار ایرانیان حضور داشته و در تمامی مراسم‌ ایرانیان حافظ جایگاه مخصوص خود را داشته و نماد هویت ایرانیان است.

وی بیان کرد: ایران به علت اثرگذاری خود در جهان در تمامی دوران در مواجه با حمله‌های فرهنگی و تهاجم‌های فرهنگی بوده از این رو دشمن در تلاش است تا نقطه قوت ایران که فرهنگ است و انقلاب فرهنگی در آن شکل گرفت را ضعیف کرده و در تلاش هستند تا از این طریق به مردم و ایران اسلامی ضربه بزنند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه فرهنگ به عنوان یکی از مسائل مهم انقلاب در کنار سایر موضوعات انقلاب قرار گرفته و دولت اهتمام ویژه ای بر مسائل فرهنگی داشته و در جریان سفرهای ریاست جمهوری نیز شاهد هستیم برخی از پروژه‌های فرهنگی پس از دو دهه در حال تکمیل و پیشرفت هستند.

وی وعده کرد که با همکاری استاندار فارس و خیرین استان به زودی طرح‌های فرهنگی که بر زمین مانده است به سرانجام برسد و تمامی تعهدات دولت به ثمر می‌نشیند.

اسماعیلی همچنین از انتشار اشعار رهبر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: به زودی دیوان شعری از رهبری در قالب ​​​​​​نفیس در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: ایبنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر