کد خبر: 141217
A

رئیس سازمان نظام پزشکی:۴۲ درصد متخصصان پزشکان در ۵ کلانشهر ایران حضور دارند

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ۴۲ درصد متخصصان ما در ۵ کلانشهر حضور دارند و مناطق محروم شرایط ماندگاری مناسبی برای متخصصان ندارند.

 رئیس سازمان نظام پزشکی:۴۲ درصد متخصصان پزشکان در ۵ کلانشهر ایران حضور دارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ۴۲ درصد متخصصان ما در ۵ کلانشهر حضور دارند و مناطق محروم شرایط ماندگاری مناسبی برای متخصصان ندارند.

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ۴۲ درصد از متخصصان ما در ۵ کلانشهر هستند و مناطق محروم شرایط مناسبی ندارند که دلیل آن نبود زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری پزشکان و متخصصان در مناطق محروم است.

او گفت: همکاران ما با گذراندن دوره در مناطق محروم امتیاز لازم را کسب می‌کنند و به کلانشهرها بازمی‌گردند.

رئیس زاده درباره راهکار توزیع پزشکان و متخصصان توضیح داد: باید یک بسته ماندگاری توسط دولت تعریف شود که برود مجلس که تصویب شود تا همکاران تمایلشان به ماندگاری در مناطق محروم بیشتر شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین درباره کمبود متخصص در بعضی رشته‌ها گفت: در بعضی از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی به دلایل متعدد پزشکان ما تمایلی برای ورود به آن ها را ندارند.

رئیس زاده هشدار داد: اگر وضع این گونه باشد ما با کمبود متخصص و فوق متخصص در رشته‌های خاص مواجه می‌شویم.

او درباره دلیل آن توضیح داد: شرایط تحصیل و کاری آن رشته‌ها دشوار است و راهکار آن نیز افزایش ظرفیت رشته پزشکی نیست و باید شرایط این رشته‌ها را اصلاح کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر