کد خبر: 141418
A

استادحوزه علمیه همدان: متاسفانه مقدمات ظهور توسط مومنان محقق نشده است

حجت الاسلام محمد رضا محمدی پیام مدرس حوزه علمیه همدان: از آنجایی که متأسفانه آن طور که باید مقدمه چنینی مورد نیاز برای ظهور هنوز توسط مومنان محقق نشده، بنابراین حضرت مهدی(عج) نیز ظهور نکرده‌اند.

استادحوزه علمیه همدان: متاسفانه  مقدمات ظهور توسط مومنان محقق نشده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد رضا محمدی پیام در گفت‌وگو ارگان رسانه ای حوزه های علمیه در همدان، با اشاره به ایام مبارک ماه ربیع الاول، اظهار داشت: اولین مطلبی که باید در این رابطه به آن توجه کرد، این است که بدانیم زمان ظهور نزدیک است و تمام فعالیت‌های خود را در این راستا قرار دهیم.

وی افزود: بنابر دعای عهد امام زمان(عج)، این مشرکان و کافران هستند که ظهور را نزدیک نمی‌دانند، بنابراین وظیفه شیعیان واقعی انتظار ظهور و فراهم کردن شرایط ظهور است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اگر انسان مهمان ویژه‌ای داشته باشد، تمام مقدمات را از قبل آماده می‌کند، به حوزه نیوز گفت: بشر امروز که هر روز و هر لحظه باید منتظر ظهور آمدن حضرت حجت(عج) باشد، تا چه میزان خود را مهیا و آماده این مهمان عزیز کرده است؟

وی با بیان اینکه ظهور امری جهانی است و باید همه جهانیان آماده ظهور شوند، یادآور شد: دلیل تأخیر ظهور حضرت حجت(عج) این است که ما هنوز مقدمات ظهور را فراهم نکرده‌ایم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام زمان(عج) از خودمان به ما دلسوزتر و نزدیک‌تر هستند، خاطر نشان کرد: از آنجایی که متأسفانه آن طور که باید مقدمه چنینی مورد نیاز برای ظهور هنوز توسط مومنان محقق نشده، بنابراین حضرت مهدی(عج) نیز ظهور نکرده‌اند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور و تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، گفت: فتنه‌ها باعث می‌شود انسان‌های مومن پخته‌تر و انسان‌های سنگدل و کسانی که ماهیت شیطانی دارند، به وضعیت ناهنجار کفرآمیز خود پایدار بمانند، به بیان دیگر فتنه‌ها عاملی است برای پیشرفت و تفکیک جامعه اسلامی از جامعه کفر.

حجت الاسلام محمدی پیام با طرح این سوال که در فتنه‌ها چه کنیم تا امام زمان(عج) از ما راضی باشند، اظهار داشت: فتنه یعنی آزمون، بنابراین در این میدان، داشتن بصیرت بسیار مهم است و اینکه تشخیص دهیم کدام جبهه کفر است و کدام جبهه حق و اسلام راستین.

وی تصریح کرد: البته در این مسیر نیازمند شجاعت و جسارت نیز هستیم تا مسیر انتخاب شده را با قدرت ادامه دهیم و در آن طول آن خسته نشویم.

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه منتظر واقعی، باید نشانی از حضرت حجت(عج) داشته باشد، گفت: گاهی برخی از افراد به دلیل آنکه وابستگی به جایی دارند، از بیان حقایق بنا به دلایلی سر باز می‌زنند، در حالی که باید بدانیم با همچین روحیه و رفتاری، نمی‌توان به تعجیل در ظهور و رضایت حضرت مهدی(عج) رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر