کد خبر: 14162
A
مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی خبر داد

رشد ۵ برابری تعداد گوشی‌های نسل ۴

مدیرعامل ایرانسل گفت: در یکسال اخیر تعداد گوشی‌هایی که نسل چهارم ارتباطی را پشتیبانی می‌کنند پنج برابر شده و به حدود ۷.۲ میلیون گوشی رسیده است.


رشد ۵ برابری تعداد گوشی‌های نسل ۴

علیرضا قلم‌بر دزفولی عصر امروز در مراسم رونمایی از طرح‌های ایرانسل به ارائه آمارهای از فعالیت اپراتور دوم ارتباطی پرداخت.

وی با بیان اینکه اکنون شبکه نسل ۴.۵ ایرانسل در ۱۵۰ شهر راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: اکنون ۸۵.۹ درصد از جغرافیای ایران تحت پوشش اپراتور دوم هستند و ایرانسل ۴۷.۵ میلیون نفر مشترک فعال دارد.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه به ارائه آمارهایی از نسل‌های مختلف ارتباطی پرداخت و گفت: اکنون در حوزه نسل سوم ۲۸.۳ میلیون گوشی در شبکه وجود دارد و ۱۹.۳ میلیون نفر از مشترکان تحت پوشش ما قرار دارند.

دزفولی همچنین عنوان کرد: در حوزه نسل ۴ هم ۷.۲ میلیون گوشی در کشور وجود دارد که از این میان ۳.۹ میلیون نفر از افرادی که از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند مشترکان ایرانسل هستند.

دزفولی در ادامه صحبت‌های خود به مصرف روزانه ترافیک دیتا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰ ترابایت ترافیک به شکل روزانه در شبکه ایرانسل مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف دیتا در شبکه ایرانسل ۱۵ برابر و ترافیک روزانه در شبکه اپراتور دوم ۳۰ برابر شده است.

وی همچنین عنوان کرد: اکنون ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در شبکه ایرانسل به ۶۰ درصد رسیده و طی یک سال گذشته درصد مشترکان ۲G معادل ۱۶ درصد و ۳G نیز ۴۷ درصد و درصد مشترکان جدید G۴ حدود ۵۱۴۴ درصد رشد  داشته است.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم اپراتور دوم ارتباطی با دو اپراتور مجازی موبایل به عقد قرارداد پرداخت.

دزفولی در ادامه صحبت‌های خود نیز به طرح ترابردپذیری شماره‌ها اشاره کرد و گفت: از زمان عملی شدن این طرح 66 هزار نفر از همراه اول تقاضای ورود به ایرانسل را داشتند و 23 هزار نفر نیز تقاضای خروج که 24 هزار نفر توانستند ورود کنند و 18 هزار نفر نیز خارج شدند.

مدیرعامل ایرانسل در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز یادآور شد: ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در ۱۰ سال اخیر درآمد دولت از پرداخت‌های اپراتور دوم بوده است که از این میان ۱۹۰ هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم به دولت بوده است.

به گزارش ایسنا، در مراسم امروز اپراتور دوم ارتباطی نسبت به رونمایی از طرح‌هایی چون ۲۰ هزار نود پهن باند، تلویزیون اینترنتی ایرانسل، اولین شبکه استاندارد دسترسی رادیویی اینترنت اشیاء، توسعه کسب و کار دیجیتال، سامانه حمایت از محتوای داخلی، سامانه پرداخت از طریق حساب کاربری، سرویس احراز هویت دیجیتال، بهره‌برداری از IVP۶، رونمایی از خدمات رایانش ابری، اولین مودم نسل چهارم G۴.۵ ایرانسل، بهره‌برداری تجاری از سامانه NFC- کارت هوشمند شهروندی اهواز اقدام شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر