کد خبر: 14166
A

صدور ویزای فرودگاهی ایران در ٢ دقیقه!

در سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از دفترچه سه زبانه راهنمای سفر به ایران رونمایی شد.

صدور ویزای فرودگاهی ایران در ٢ دقیقه!
به گزارش  ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، در مراسمی که امروز چهارشنبه ٢٠ بهمن با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون وزیر امور خارجه از دفترچه‌های سه زبانه راهنمای سفر به ایران رونمایی شد.
 
فصل دیوار کشیدن تمام شده
 
مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در این مراسم یادآور شد: این دفترچه نمونه دیگری از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید و انجام به یک کار جمعی است که خروجی آن به ت سهیل گردشگری کمک خواهد کرد.
 
وی با اشاره به حوزه‌هایی که لازم است در بخش خارجی تقویت شوند، افزود: یکی از مهمترین بخش‌هایی که نیاز به تقویت دارد، بخش آگاهی است. در موضوعات عمومی لازم است گردشگران اطلاعات مورد نیاز خود برای سفر را داشته باشد.
 
رحمانی موحد با بیان اینکه این دفترچه شروع کار است، گفت: در ادامه و  مطابق با استانداردهای دنیا دفترچه راهنمای گردشگری تکمیل خواهد شد و امیدواریم گردشگر با استفاده از این دفترچه سفری امن همراه با خاطرات خوب داشته باشد.
 
معاون گردشگری همچنین با اشاره به تحولات سیاسی جهان، افزود: فصل دیوار کشیدن بین ملت‌ها تمام شده است و با تسهیل سفر می‌توانیم ملت‌ها را به هم نزدیک کنیم.
 
ایران به سمت لغو ویزا با بیشتر کشورها می رود
 
حسن قشقاوی _ معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه _ گفت: ایران در حال حاضر به سمت لغو ویزا با اکثر کشورها می‌رود. همین الان هم گردشگر به راحتی می‌تواند ظرف ٢ دقیقه در فرودگاه روادید(ویزای فرودگاهی) دریافت کند، همچنین امکان دریافت ویزای الکترونیکی هم وجود دارد. این مساله پیغام امنیت ایران و گردشگر پذیر بودن آن را به جهانیان می‌رساند.
 
وی با اشاره به تاثیرات مثبت این دفترچه راهنما اضافه کرد: بخش خصوص در این  زمینه باید به میدان بیاید و این راهنمای گردشگری را ارتقاء بخشد و ادامه دهد.
 
گردشگری هم وزن نفت
 
پروانه سلحشوری _ نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی _ نیز در ادامه این مراسم این طرح را در راستای برنامه ششم توسعه دانست و گفت: برنامه ششم توسعه می‌تواند به گردشگری کشور ما کمک شایانی کند. البته این کمک باید با همراهی بخش خصوصی باشد. چون بدون بخش خصوصی این توسعه امکان پذیر نیست.
 
وی با بیان اینکه در ایران مقاصد گردشگری غنی وجود دارد که گردشگران را جذب می‌کند، افزود: من معتقدم که بدون شک گردشگری در کشور ما می‌تواند به اندازه نفت برای کشور سرمایه جذب کند. ما با مردمی مهربان و مهماندوست می توانیم گردشگری را توسعه دهیم و اتفاقا اینگونه بهتر می‌توانیم انقلاب اسلامی را صادر کنیم.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: میراث غنی فرهنگی ایران می تواند گردشگری را نه تنها بعد از نفت بلکه پیش از آن تبدیل به منبع درآمد و یکی از مهمترین منابع بودجه در کشور کند و امیدوارم که در آینده شاهد گردشگری پایدار باشیم.
 
سلامی _ مجری طرح دفترچه راهنمای سفر به ایران _ گفت: با تلاش‌های کارشناسی، صبر و نکته سنجی موجب شد این طرح بین‌المللی اجرا شود. همچنین در آینده این طرح همه مردم دنیا را در بر خواهد گرفت. این طرح به ارتقای دانش، ارتباط و سفر به ایران کمک خواهد کرد.
 
او همچنین با اشاره به قطع کوچک دفترچه اضافه کرد: این دفترچه به صورتی طراحی شده است که حمل ان برای مسافر آسان باشد. علاوه بر این به ١٢ زبان ترجمه خواهد شد. با این قطع به راحتی و به صورت رایگان در پاسپورت مسافران جای خواهد گرفت.
 
در پایان مراسم این دفترچه راهنما که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نوشته شده با حضور سلحشور نماینده مجلس، سعیدی رییس شرکت کشتیرانی-  قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، رحمانی موحد معاون گردشگرس سازمان میراث فرهنگی و صنایع وابسته و عیسی امیدوار جهانگرد پیشکسوت، رونمایی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر