کد خبر: 14168
A
امیرعبداللهیان در دیدار با کاردار و سرپرست سفارت کویت:

جمهوری اسلامی از هر اقدامی در راستای توسعه ثبات و امنیت منطقه می‌کند

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، با تأکید بر راه‌حل سیاسی برای خاتمه بحران یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که در راستای توسعه ثبات و امنیت منطقه و درجهت حل سیاسی بحران در سوریه و عراق باشد، حمایت می‌کند.

فلاح الحجرف، کاردار و سرپرست سفارت دولت کویت در تهران، با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه جمهوری اسلامی ایران و کویت گفت: «نقش سازنده‌ کویت در کمک به تحکیم صلح، ثبات و امنیت منطقه حائز اهمیت است.

وی همچنین، مواضع کویت در قبال کشورهای منطقه ازجمله سوریه، عراق و یمن را سازنده و مفید خواند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: «ایران و کویت دو کشور تأثیرگذار هستند که می‌توانند با همکاریهای مشترک منطقه‌ای درکمک به کاهش تنش‌ها در منطقه، نقش سازنده‌ای ایفاء نمایند.»

امیرعبداللهیان، با تأکید براینکه مجلس شورای اسلامی با علاقه‌مندی همکاریهای میان جمهوری اسلامی ایران و کویت در موضوعات مشترک را پیگیری می‌کند، گفت: تقویت و تحکیم روابط و همکاریهای کویت و جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند به حل مشکلات منطقه کمک نماید.

وی افزود: نقش مهم امیر کویت در تحکیم و تقویت حسن‌همجواری کشورهای منطقه حائز اهمیت است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، با تأکید بر راه‌حل سیاسی برای خاتمه بحران یمن تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که در راستای توسعه ثبات و امنیت منطقه و درجهت حل سیاسی بحران در سوریه و عراق باشد، حمایت می‌کند.

در ادامه این دیدار فلاح الحجرف، ضمن ابراز نگرانی از جنایات گسترده گروههای تروریستی و تداوم اوضاع بحرانی در برخی کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کرد کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی یکدیگر بتوانند در حل بحران منطقه نقش سازنده‌ای ایفاء‌ نمایند.

وی در همین راستا  با اشاره به همکاریهای دوستانه فی‌مابین گفت:کویت همواره به دنبال ثبات و امنیت منطقه و گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر در یمن بوده و راه حل سیاسی بهترین راه‌حل و مانع گسترش بحران و اختلافات گروههای یمنی است.

کاردار و سرپرست سفارت دولت کویت در تهران با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: «افزایش رایزنی و مشورت میان مقامات دو کشور در بهبود اوضاع جاری منطقه مؤثر خواهد بود.

 

 

منبع:  خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر