کد خبر: 141772
A

پایان شایعات؛ ایران در جام‌جهانی حضور خواهد داشت

منابع خبری از داخل فیفا اعلام کردند که در جلسه اخیر این مقر فوتبالی حتی درباره حذف ایران از جام جهانی بحثی و گفت‌وگویی صورت نگرفت.

پایان شایعات؛ ایران در جام‌جهانی حضور خواهد داشت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فیفا در اجلاسی که در اوکلند برگزار شد توانست قدم مهمی را در سیستم نقل و انتقالات جهانی بردارد و قوانینی را برای مرکز اطلاعات تصویب کند.

این قوانین در واقع نتیجه اصلاحات جدی و قابل توجهی هستند که سیستم نقل و انتقالات فیفا پس از برگزاری روند مشاوره با افراد خبره و کارشناسان و حقوقدانان متعدد در این زمینه از سال 2017 آغاز کرده بود.

این قوانین از 16 نوامبر 2022 لازم الاجرا هستند و مجموعه‌ای از قوانین به حساب می‌آیند که مرکز اطلاعاتی فیفا بر اساس آن پرداخت‌های بین باشگاه‌ها را مدیریت می‌کند، روندش را در نظر می‌گیرد و آن را به صورت اتومات کنترل می‌کند که قرار است در تمامی سیستم‌های نقل و انتقالاتی بین المللی به کار گرفته شود.

تخمین زده می‌شود که مرکز اطلاعاتی فیفا به این شکل سالانه نزدیک به 400 میلیون یورو را بین باشگاه‌ها توزیع خواهد کرد.

جانی اینفانتینو در این باره گفت:« فیفا متعهد است که از کرامت این بازی محافظت کند و اطمینان حاصل کند که عملکرد هرم فوتبال با روح اتحاد و شفافیت مدنظر این سازمان هم‌خوانی دارد. فوتبال باید سیستم نقل و انتقالاتی‌ای را به کار بگیرد که با مسئولیت پذیری در تمامی سطوح این بازی با رعایت انصاف پیش برود.»

اجلاس فیفا همچنین به توافق رسید تا چارچوب قوانین مشخصی را برای جلسات آزمایشی بازیکنان پیش از ثبت قرارداد در نظر بگیرد که شامل بررسی شرایط درمانی، حداقل سن و یافتن بهترین راه برای مراقبت قانونی از بازیکنان است.

آکادمی‌های هر باشگاه نیز باید تعداد دوربین‌های مدار بسته را افزایش دهند.

در خبری که از سوی مارکا منتشر شده آمده است که موضوع پیشنهاد حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حتی مورد بررسی هم قرار نگرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر