کد خبر: 141787
A

بنزما: به خودم افتخار می‌کنم

کریم بنزما با از کسب عنوان توپ طلای 2022 گفت: بابت کارهایی که کردم و رسیدن به آرزوهای بزرگ به خودم افتخار می کنم.

بنزما: به خودم افتخار می‌کنم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کریم بنزما در گفتگو با نشریه اسپانیایی آاس در رابطه با رسیدن به سه آرزوی بزرگ خود این چنین عنوان داشت: "خیلی خوشحالم چون همانطور که گفتم من سه رویا و آرزوی بزرگ داشتم; برای مادرم خانه بخرم که خریدم. با باشگاه رئال مادرید قرارداد ببندم چرا که رئال برای من بهترین باشگاه تاریخ فوتبال است. سومین آرزویی که از ذهنم عبور می کرد بردن توپ طلا بود و بابت کارهایی که کردم و رسیدن به این سه آرزوی بزرگ به خودم افتخار می کنم".

بنزما در مورد دیدار با زیدان و رونالدو در مراسم توپ طلا گفت: "زیزو و رونالدو بازیکنان متفاوت و الگو فوتبالی هستند. من میدانم که نمی‌توانم کارهایی که آنها درون زمین انجام می دهند را انجام دهم. آنها به من کمک های زیادی برای بهتر شدن کردند ولی من میدانم که هرگز در سطح آنها نخواهم بود. کاری که آن‌ها در گذشته انجام داده بودند را اکنون من انجام دادم و برنده توپ طلا شدم ولی رسیدن به جایگاه آنها بسیار سخت و پیچیده است".

کریم در جواب به اینکه فوتبال را چگونه می‌بیند، گفت: "وقتی بچه بودم با بزرگترها فوتبال بازی می کردم و همین باعث می شد مجبور باشم سریعتر فکر کنم و تصمیم بگیرم و هرکاری را سریعتر انجام دهم چون آنها از من بزرگتر و قوی تر بودند. همین موضوع به من کمک کرد تا بازی خودم را بهتر کنم. وقتی توپ را هنوز استپ نکرده ام می دانم که قرار است بعدش چه کنم".

بنزما در مورد آنچلوتی سرمربی خود گفت: "من او را به خوبی میشناسم او مربی عالی است و به من اعتماد به نفس می دهد و می گذارد که فوتبال خودم را بازی کنم. چیزی که از من می خواهد مشخص است; فقط فوتبال خودت را بازی کن. روزی را به یاد دارم که از من پرسید این فصل چند  گل به ثمر می رسانی؟ بیا روی آن شرط ببندیم, من که می گویم 50 گل خواهی زد. من این شرط را قبول کردم".

بنزما در مورد شرایط تیم رئال عنوان کرد: "چیزی که دوست دارم این است که مهم نیست سن زیادی دارید یا نه همه بازیکنان باهم برابرند. همه به حرف هم گوش می دهند و چه بازیکنان ترکیب اصلی چه نیمکت نشینان آمادگی کامل دارند. همین دلیل زیبایی فصل گذشته برای ما بود".

او همچنین در مورد سختی لالیگا افزود: "لیگ بسیار سخت است چون بازی های بسیاری باید انجام شود و باید تمام فصل تمرکز خود را حفظ کنید. سخت بود ولی در پایان ما با اختلاف امتیاز زیادی قهرمان شدیم. چرا؟ چون هر بازی برای ما حکم فینال را داشت".

بنزما در مورد شرایط مصدومیتش قبل بازی با پاریس عنوان داشت: "زمان سختی بود. ترک کردن تیم و هم تیمی هایم و سختی هایی که هر بازی برای خودش دارد و ما اهمیت این بازی را می دانستیم. یک مقدار شک داشتم اما با خودم گفتم یک روز استراحت میکنم و بعد تمام تلاشم را می کنم که زودتر برگردم. در بازی رفت مقابل پاریس فکر می کردم 100% آمادگی را دارم ولی در زمین بعضی جاها همانطور که تیم کم آورد من هم کم آوردم. بعد از بازگشت از پاریس به  این نتیجه رسیدیم که باید تغییراتی کنیم و این اتفاق شروع تاریخ سازی ما بود که به هتریک من در بازی برگشت نیز ختم شد. البته این سه گل مقابل تیمی که توانایی قهرمانی لیگ قهرمانان را داشت کار بسیار سختی بود". 

ستاره فرانسوی در خصوص کامبک و درخشش دوباره خود در مقابل چلسی عنوان داشت: "هر نوع گلی زیبایی و اهمیت خودش را دارد و من هر سه گل را دوست داشتم ولی اگر بخواهم یک گل را انتخاب کنم گل اولم به چلسی را انتخاب میکنم. حرکات تیمی خوبی بود و همه روی این گل اثر خود را داشتند.

مهاجم رئال مادرید در مورد بازی مقابل سیتی و تاثیر جو برنابئو گفت: "در زمین و وقتی که با یک گل در خانه عقب بودیم این هواداران بودند که بیشتر از قبل ما را حمایت کردند. این موضوع باعث می شود که شما فکر کنید که می توانید کار بزرگ را انجام دهید و این شخصیت باشگاه رئال مادرید است; هرگز تسلیم نمی شویم و همیشه بهترین خودمان را به نمایش می گذاریم. احساسات و جو در این بازی باورنکردنی بود و بعد از دو گل در دو دقیقه به خودمان گفتیم که این بازی رای خواهیم برد."

کریم در مورد 5 قهرمانی چمپیونز عنوان داشت: "تاریخی است چرا که می دانیم رسیدن به فینال چه مقدار سخت است. منظورم فقط بردن فینال نیست, بلکه سختی رسیدن به آن است. بردن یک لیگ قهرمانان بسیار سخت است, بردن 5تا تاریخی است و رئال مادرید باشگاهی با تاریخ فوق العاده است. به همین دلیل به نظر من رئال بهترین باشگاه تاریخ فوتبال است."

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر