کد خبر: 141846
A

پخش مسابقات جام جهانی از سینماها؛ همچنان در هاله‌ای از ابهام

یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص احتمال پخش مسابقات جام جهانی فوتبال از سینماهای پایتخت گفت: با توجه به حساسیت امروز در جامعه و هیجانات جوانان که اکثرا علاقه‌مند به فوتبال هستند، لازم است که شهرداری تمهیدات ویژه‌ای را برای پخش زنده تصاویر مسابقات در سطح شهر، تلویزیون‌های شهری، مراکز و سینماها انجام دهد.

پخش مسابقات جام جهانی از سینماها؛ همچنان در هاله‌ای از ابهام

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از لزوم اتخاذ تمهیداتی از سوی شهرداری برای پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی خبر داده است، در حالی که پیگیری سینمادارها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و این سوال هم مطرح می‌شود که پخش مسابقات در سطح شهر مخاطبی برای تماشای فوتبال در سینما باقی می‌گذارد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری - رییس کمیته عمران شورای شهر تهران- صبح یکم آبان‌ماه در تذکر پیش از دستور خود با بیان این‌که مسابقات جام جهانی فوتبال قطر از اواخر آبان‌ماه شروع و تا اواخر آذرماه ادامه دارد، گفت: «با توجه به حساسیت امروز در جامعه و هیجانات جوانان که اکثرا علاقه‌مند به فوتبال هستند، لازم است که شهرداری تمهیدات ویژه‌ای را برای پخش زنده تصاویر مسابقات در سطح شهر، تلویزیون‌های شهری، مراکز و سینماها انجام دهد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که کمتر از یک ماه تا پایان شروع مسابقات فوتبال جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر باقی مانده و سینمادارها از مدتی قبل در تدارک پخش این مسابقه‌ها در سالن‌های سینمایی، همانند قبل، بودند. در این مورد حتی اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش هم در نامه‌ای به مدیران کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان‌ها دستورالعملی را برای پخش مسابقات در سینماهای کشور تنظیم کرد.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته قرار بود پخش مسابقات با استفاده از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سینماها انجام گیرد و درخواست‌هایی هم شده بود تا قیمت بلیت برای تماشای مسابقه‌ در سینما از قیمت فعلی بلیت سینماها کمی گران‌تر باشد.

قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر می‌شود؟

البته این تصمیم‌گیری‌ها به زمانی مربوط می‌شد که فضای کلی جامعه ملتهب نشده بود و سینماها با اکران فیلم‌های سینمایی هم در حال رونق گرفتن بودند اما با ناآرامی‌های اخیر دو مسئله درباره پخش مسابقات در سنیما  مطرح شد؛ نخست اینکه برخی سینمادارها معتقدند در شرایط فعلی که مخاطب سینما نسبت به یک ماه قبل به شدن کاهش پیدا کرده پخش فوتبال می‌تواند مثل یک مُسکن باشد، و مسئله دوم و مهم‌تر هم این است که اتفاقا به‌خاطر همین اوضاع، چندان نمی‌توان با قطعیت تصمیم گرفت و به کسب مجوز امیدوار بود چرا که حتی یک شب مانده به شروع مسابقه ممکن است از پخش فوتبال ممانعت شود.

با این حال پیگیری‌های جدی از مسئولان مربوط در سینما نشان می‌دهد که هنوز تصمیم‌ قطعی برای این کار گرفته نشده و شاید زمانی نزدیک‌تر به شروع جام‌جهانی تکلیف این موضوع مشخص شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر