کد خبر: 141880
A

روز جهانی «سیرابی» فرا رسید!

بیست‌وچهار اکتبر به عنوان روز جهانی سیرابی معرفی شده و بهانه‌ای است تا مردم از خاصیت این خوراک بیشتر آگاه شوند و آن را در گروه سایر گوشت‌ها قرار دهند.

روز جهانی «سیرابی» فرا رسید!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سیرابی در گفت‌وگوهای عامیانه به معنای "بی‌خاصیت"، "منگل" و "دروغگو" به کار برده می‌شود و در بعضی از فرهنگ‌های جهان به معنای گله گوسفندان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که سیرابی یکی از بهترین و پرخاصیت‌ترین غذاها در گروه گوشت‌ها به حساب می‌آید که می‌تواند از آن غذاهای لذیذ متنوعی درست کرد. متأسفانه بسیاری از مردم جهان از خواص بیشمار این خوراک آگاهی ندارند و نسبت به سایر انواع گوشت‌ها، بسیار کمتر از آن استفاده می‌کنند. بیست‌وچهار اکتبر به عنوان روز جهانی سیرابی معرفی شده و بهانه‌ای است تا مردم از خاصیت این خوراک بیشتر آگاه شوند و آن را در گروه سایر گوشت‌ها قرار دهند.

تاریخچه روز جهانی سیرابی

سیرابی از محبوبیت بالایی میان مردم بسیاری از کشورهای جهان برخوردار است و به عنوان یکی از وعده‌های اصلی در منوی بسیاری از رستوران‌ها سرو می‌شود. در ایتالیا، علاوه بر رستوران‌ها، فروشنده‌های خیابانی از فروش تنوع بالایی از غذاهایی که با سیرابی پخت می‌شود، کسب درآمد می‌کنند. نکته جالب توجه در مورد محبوبیت بالای سیرابی در ایتالیا این است که حتی سیرابی به شکل رول‌های کوچک با چنگال در خیابان‌ها به فروش می‌رود. سیرابی در کشورهای مختلف از حیواناتی مانند گوسفند و گاو میان مردم محبوبیت دارد، حال آن‌که در بسیاری از کشورهای جهان مردم تمام انواع سیرابی‌ها را دوست دارند.

گاو دارای معده‌ای چهارقسمتی است که هر بخش آن، نوع متفاوتی از سیرابی را در بر می‌گیرد. سیرابی ساده که بخش اول معده گاو را تشکیل می‌دهد از کمترین محبوبیت در میان علاقمندان به این خوراک برخوردار است. سیرابی لانه زنبوری در قسمت دوم سیستم گوارشی گاوها قرار دارد و تقریباً محبوب‌تر از سیرابی ساده است. اغلب مردم دنیا، سیرابی لانه زنبوری را با سس‌های مخصوصی پخت می‌دهند و طعم آن را بسیار لذیذتر می‌کنند. شیردان و هزارلا از دیگر انواع سیرابی محسوب می‌شود که از محبوبیت بسیار بالایی میان مردم برخوردار است.

چگونه می‌توان روز جهانی سیرابی را جشن گرفت؟

یکی از بهترین اقداماتی که افراد می‌توانند در روز جهانی سیرابی انجام دهند، پخت و خوردن آن در کنار جمع خانواده و دوستان است. علاوه بر این، افرادی که تاکنون سیرابی مصرف نکرده‌اند می‌توانند در این روز به پخت این خوراکی پرخاصیت بپردازند و از آن پس، این غذا را در رژیم غذایی ثابت خود قرار بدهند. ترویج فرهنگ سیرابی خوری می‌تواند از دیگر اقداماتی باشد که مردم می‌توانند در روز جهانی سیرابی به روش‌های مختلف مثال از طریق شبکه‌های اجتماعی به آن بپردازند.

منبع: سرویس ترجمه ایمنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر