کد خبر: 141935
A

آنتی بیوتیک که هیچ؛ «استامینوفن» هم پیدا نمی‌شود

کمبود دارو مسئله تازه‌ای نیست اما اخبار مربوط به آن در روزهای اخیر باز هم داغ شده است، با این حال به نظر نمی‌آمد این محدودیت به اندازه کمیاب شدن استامینوفن پیش رفته باشد.

آنتی بیوتیک که هیچ؛ «استامینوفن» هم پیدا نمی‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در روزهای اخیر خبرهایی از کمبود دارو و سرم در داروخانه های کشور منتشر شده که توسط مسئولین مربوطه تکذیب شده است، اما جمعی از مخاطبان جماران در این رابطه گلایه هایی دارند.

برخی از مخاطبان از کمبود دارو‌ گلایه مندند، آن هم نه در ارتباط با داروهای بیماری های خاص، بلکه از عدم وجود کافی داروهای ساده مثل استامینوفن! 

در همین رابطه یکی از مخاطبان به خبرنگار جماران گفت: برای تهیه شربت استامینوفن کودکان به چندین داروخانه مراجعه کرده و به علت عدم موجودی شربت مجبور به استفاده از قطره ای که با سن کودک متناسب نیست شده است، و‌ تنها پاسخی که از پزشکان داروخانه ها دریافت کرده این بوده است که استامینوفن، پروفن و داروهایی از این قبیل توزیع نمی شود و موجودی داروخانه ها از خریدهای قبلی آنان است.‌

موضوعی بسیار مهم که باید مورد توجه همگان قرار گیرد این است که در شرایط امروز که سطح دغدغه خانواده ها که در حد نگرانی از تب کردن کودکان نیز پایین آمده، چرا که نمی توان به راحتی دارویی برای کنترل تب کودک تهیه کرد، نتیجه این حجم از نگرانی چه خواهد بود؟! 

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر