کد خبر: 141995
A

پویش ارگان رسانه‌ای نزدیک به سپاه برای استفاده اساتید از پیام‌رسان‌های داخلی

خبرگزاری فارس نوشت: برخی دانشجویان دانشگاه‌ها با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار استفاده اساتید از پیام رسان‌های داخلی شدند، برخی اساتید قابلیت‌های پایین‌تر این پیام‌رسان‌ها را علت استفاده کمتر از آن‌ها اعلام می‌کنند.

پویش ارگان رسانه‌ای نزدیک به سپاه برای استفاده اساتید از پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فارس ارگان رسانه‌ای نزدیک به سپاه نوشت: براساس نتایج آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در خرداد امسال حدود ۸۰ درصد مردم ایران حداقل از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند.

در این میان سهم استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی بیشتر است و درصد بالاتری از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند.

اما آمار کاربران پیام رسان‌های داخلی هم کم نیست و تعداد بسیاری از مردم از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز این موضوع را تائید کرده و گفته است که هر نیازی مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی دارند، با استفاده از ظرفیت‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد.

برخی نهادها بخصوص نهادهای آموزشی نیز برخی امور روزمره خود را از طریق پیام‌رسان‌ها انجام می‌دهند که در این میان ارتباط اساتید دانشگاه با دانشجویان نقش پررنگی دارد.

با توجه به اینکه با وجود قابلیت‌های پیام‌رسان‌های داخلی هنوز برخی اساتید از طریق پیام‌رسان‌های خارجی با دانشجویان در ارتباط هستند، برخی دانشجویان دانشگاه‌ها با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار استفاده اساتید از پیام رسان‌های داخلی شدند.

یلدا احمدی سردبیر پویش فارس من با بیان اینکه اساتید از ایجاد گروه آموزشی در پیام‌رسان داخلی خودداری می‌کنند، می‌گوید: برخی اساتید می‌گویند امکانات پیام رسان‌های داخلی محدود است و این پیام‌رسان‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی خواستار برخورد وزارت علوم و نهادهای مربوطه این اساتید شده و می‌گوید: با توجه به اینکه استفاده از فیلترشکن غیرقانونی است، اساتید دانشگاه نباید دانشجویان را به سمت پیام‌رسان‌های خارجی که فیلتر هستند سوق دهند چرا که برخی دانشجویان به این پیام‌رسان‌ها دسترسی نداشته و از اخبار کلاس‌ها بی اطلاع می‌مانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر