کد خبر: 142001
A

از کجا سلاکس بخریم؟

هنگامی که سنگ معدن سلاکس در اثر منبسط می شود، ساختار سلولی کم چگالی به خود می گیرد که آن را به یک روش عایق کاری بسیار کارآمد در دمای بالا تبدیل می کند. این مزیت حرارتی منحصربه‌فرد، سلاکس را به بخش ایمن و ضروری در صنعت ریخته‌گری تبدیل می‌کند و به‌ویژه برای لایه‌برداری، روکش داغ و بالاکشی مفید است.

از کجا سلاکس بخریم؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ از کجا سلاکس بخریم؟

یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنعت ریخته گری، سلاکس است که از نوعی سنگ آتشفشانی به نام پرلیت ساخته می شود. هنگامی که سنگ معدن سلاکس در اثر منبسط می شود، ساختار سلولی کم چگالی به خود می گیرد که آن را به یک روش عایق کاری بسیار کارآمد در دمای بالا تبدیل می کند. این مزیت حرارتی منحصربه‌فرد، سلاکس را به بخش ایمن و ضروری در صنعت ریخته‌گری تبدیل می‌کند و به‌ویژه برای لایه‌برداری، روکش داغ و بالاکشی مفید است. در ادامه این مطلب به معرفی سلاکس و ماهان سنگ شکن برای خرید مواد ریخته گری خواهیم پرداخت.

1

کاربرد سلاکس در ریخته گری

در صنعت ریخته گری، سلاکس منبسط شده معمولاً با پودرهای گرمازا مخلوط می شود و برای جلوگیری از انقباض حفره ها در لایه بندی، تاپینگ هات و بالاکشی استفاده می شود. سلاکس به عنوان یک پوشش عایق بر روی سطح فلز مذاب برای موارد زیر استفاده می شود:

  • از اتلاف گرمای بیش از حد در زمان تأخیر در ریختن آب جلوگیری میکند.
  • پر کردن شمش
  • تولید بلوک های نسوز
  • به عنوان یک قالب ریخته گری سبک وزن عمل می کند.

سنگ معدن سلاکس منبسط شده یا منبسط نشده به فلز ریختن فلز مذاب اضافه می شود. با سرباره داخل فلز واکنش نشان می دهد و به راحتی لایه را جدا می کند. هیچ دود یا دود خطرناکی تولید نمی کند.

  • هات تاپینگ و رایزرینگ

سلاکس به جلوگیری از انقباض حفره ها در شمش ها و ریخته گری کمک می کند و به عنوان یک پرکننده سبک وزن استفاده می شود. در محدوده 3 تا 20 درصد وزنی استفاده می شود.

  • تاپینگ فلز

فرم های سنگ معدنی منبسط شده یا منبسط نشده سلاکس به فلز مذاب اضافه می شود. اغلب از فرم سنگ معدن استفاده می شود که سرباره را در فلز واکنش نشان می دهد تا امکان حذف آسان لایه سرباره را فراهم کند. در مواردی که حفظ دمای فلز مطلوب است، لایه سلاکس منبسط شده یک پوشش عایق کارآمد را تشکیل می دهد.

 

هنگامی که در حین پر کردن فلز وارد می شود، یک حرکت غلتشی ملایم ایجاد می شود که فلز را با انعقاد ناخالصی ها تمیز می کند. علاوه بر این، به دلیل پوشش باقیمانده زجاجیه ای که توسط سلاکس بر روی دیرگداز باقی می ماند، عمر فلز افزایش می یابد. مزیت اضافه سلاکس در این کاربرد این است که هیچ دود نامطلوب یا بخارات مضر تولید نمی شود.

  • تاپینگ و رایزر داغ

سلاکس اغلب با پودرهای گرمازا مخلوط می شود و برای جلوگیری از انقباض حفره ها در شمش ها و ریخته گری ها در قسمت های داغ و رایزر استفاده می شود. سلاکس به دلیل در دسترس بودن، قیمت رقابتی و خواص برتر، پرمصرف ترین پرکننده سبک وزنی است که برای این کاربردها استفاده می شود. افزودن معمولی سلاکس به ترکیبات عایق و گرمازا در محدوده 3 تا 20 درصد وزنی است.

11

  • مواد نسوز

سلاکس در ساخت دیرگدازهایی که دمای متوسط ​​آن از 1100 درجه سانتیگراد بیشتر نباشد استفاده می شود. خواص عایق عالی آن استفاده قابل توجهی از سلاکس را در ریخته گری ها، آجرها و بلوک های نسوز تضمین می کند. در کاربردهای بالاتر، نسوزهای سلاکس به عنوان لایه های عایق ذخیره برای دیرگدازهای با کارکرد بالاتر استفاده می شوند.

  • هسته ریخته گری و شن و ماسه قالب گیری

سلاکس برای جبران انبساط سیلیس کریستالی در طی فاز تغییرات دما بیش از 540 درجه سانتیگراد به مخلوط های شن و ماسه ریخته گری و هسته ریخته گری اضافه می شود. عیوب ریخته گری مانند سگک، رگه، شکاف و نفوذ به حداقل می رسد و هزینه های اتاق تمیز کردن کاهش می یابد. علاوه بر این، سلاکس نفوذپذیری ماسه های هسته را بهبود می بخشد و در نتیجه عیوب ناشی از تهویه ضعیف را کاهش می دهد.

خرید سلاکس از ماهان سنگ شکن

 خواص انبساط و عایق بودن سنگ معدن پرلیت، آن را برای استفاده در کاربردهای با دمای بالا، به ویژه در صنایع فولاد و ریخته گری مناسب می کند. سلاکس از پرلیت تهیه شده و کاربردهای بسیاری در ریخته گری دارد. سلاکس هنگامی که با پودرهای گرمازا مخلوط می شود، می تواند از حفره های انقباض در شمش ها و ریخته گری جلوگیری کند. برای خرید سلاکس و سایر مواد اولیه ریخته گری توصیه می کنیم از خدمات ماهان سنگ شکن بهره بگیرید.

شرکت ماکان سنگ شکن (https://makansangshekan.net)، با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش و با مدیریت آقای جعفرزاده اقدامات گسترده ای در زمینه طراحی انجام داده است. این شرکت علاوه بر تامین تجهیزات قید شده در داخل کشور، قابلیت ارائه این محصولات در سطوح بین المللی با کیفیت قابل رقابت را نیز دارا می باشد همچنین تیم ماکان تمام تلاش خود را می کند که خدمات خود را در حداقل زمان با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت به مصرف کننده ارائه نماید و آمادگی هر گونه همکاری با مجموعه های مختلف در زمینه طراحی ، ساخت و نصب و راه اندازی خطوط خردایش و فرآوری انواع کانی های معدنی ، بازسازی و تعمیر انواع دستگاه های سنگ شکن و همچنین ساخت و تامین قطعات یدکی مربوط به دستگاه های مذکور را دارد .

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر