کد خبر: 142089
A

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: اصلاح طلبان، آتش‌بیار ناآرامی های اخیر هستند

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: اصلاح‌طلبان در یک ماه اخیر به خوبی از پس ایفای نقش «آتش بیار معرکه» در ناآرامی‌ها برآمده‌اند. چه برخی خبرنگاران‌شان که با رسانه‌های سعودی و انگلیسی در ارتباط بودند و عکس و خبر فرستادند و چه رسانه‌هایی که مبنای تحلیل‌ها و اخبارشان کمک به اردوکشی و آشوب خیابانی بود.

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: اصلاح طلبان، آتش‌بیار ناآرامی های اخیر هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه جوان، ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: روشن است که فرد فریب خورده نباید به قدر فرد خائن و مزدور مورد مجازات قرار بگیرد، اما این طور هم نیست که او را کاملاً بی تقصیر بدانیم یا حتی بگوییم از او عذرخواهی شود.

اصلاح‌طلبان در یک ماه اخیر به خوبی از پس ایفای نقش «آتش بیار معرکه» در ناآرامی‌ها برآمده‌اند. چه برخی خبرنگاران‌شان که با رسانه‌های سعودی و انگلیسی در ارتباط بودند و عکس و خبر فرستادند و چه رسانه‌هایی که مبنای تحلیل‌ها و اخبارشان کمک به اردوکشی و آشوب خیابانی بود.

محمدصادق جوادی حصار، کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب با نوشتن یادداشتی در روزنامه اعتماد، از نظام خواسته که از فریب خوردگان و اغفال شدگان آشوب‌های اخیر دلجویی و عذرخواهی کند. او می‌نویسد: «یکی از راه‌های رسیدن به آرامش اجتماعی، برگشتن از راه طی شده است. مسئولان از مسیری که در گذشته طی کرده‌اند باید بازگردند. هر اندازه که عدم اعتماد ایجاد کرده‌اند باید اعتماد را جایگزین آن کنند. اعتمادآفرینی هم با شعار، فریب و برخورد امنیتی ایجاد نمی‌شود، بلکه با تلطیف قلوب است که اعتماد حاصل می‌شود.»

جوادی حصار ادامه می‌دهد: «بر اساس اعلام خود مسئولان همه کسانی که در خیابان بوده‌اند که مزدور اجنبی نبوده‌اند. به گفته برخی آقایان اغفال شده‌اند. کسی که اغفال شده، کتک خورده و آسیب دیده، با نصیحت و امر و نهی و... که راضی نمی‌شود، بلکه باید از او دلجویی شود، به او لبخند زده و عذرخواهی شود. باید اعلام شود که ما هم تقصیر داشتیم که شرایطی را ایجاد کردیم که در زاهدان مؤمن نمازگزار با خائن فریبکار درهم آمیختند و امکان تشخیص آن‌ها فراهم نشد. کسی که در لباس دوست آمد و بنا بر گفته مسئولان انتظامی اغتشاش ایجاد کرد بر اثر غفلت مسئولان این شرایط را ایجاد کرده است.

در واقع در شرایط گرگ و میش است که مردم خطا می‌کنند (به فرض اینکه خطایی صورت گرفته باشد) این مسئولان هستند که زمینه چنین عدم شفافیتی را ایجاد کرده‌اند. اگر با مردم شفاف صحبت می‌شد، چنین شرایطی ایجاد نمی‌شد. اساساً مردم چرا باید علیه نظامی که خود ایجاد کرده‌اند، قیام کنند.»

فردی که اغفال شده، الزاماً بی تقصیر نیست. فریب خوردگی مصونیت قضایی و امنیتی ایجاد نمی‌کند و هر فردی مسئولیت اعمال و رفتار خود را دارد. روشن است که فرد فریب خورده نباید به قدر فرد خائن و مزدور مورد مجازات قرار بگیرد، اما این طور هم نیست که او را کاملاً بی تقصیر بدانیم یا حتی بگوییم از او عذرخواهی شود.

این همه تأکید اصلاح‌طلبان بر گفتگو با جوانان معترض و مخالف هم جالب توجه است، چون هیچ گاه ندیدیم این تأکید را بر گفتگو خودشان با مخالفان داشته باشند، به میان جوانان مخالف و منتقد و معترض به اصلاح‌طلبان بروند، حرف‌شان را و شعارها و اعتراض‌شان را مستقیم گوش دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر