کد خبر: 142117
A

ناسا: ابرهای ساطع کننده گاز متان به طول ۵ کیلومتر در جنوب تهران شناسایی کردیم +تصاویر

یورونیوز نوشت؛ آخرین تصاویر اداره کل ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده، ناسا، نشان می دهند که توده ای از گاز متان به طول تقریبی ۵ کیلومتر جنوب تهران را دربرگرفته است. این ابر گازی متان، زاییده دپوی انبارکردن زباله‌ها در جنوب پایتخت تهران است.

ناسا: ابرهای ساطع کننده گاز متان به طول ۵ کیلومتر  در جنوب تهران شناسایی کردیم +تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت؛ آخرین تصاویر اداره کل ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده، ناسا، نشان می دهند که توده ای از گاز متان به طول تقریبی ۵ کیلومتر جنوب تهران را دربرگرفته است. این ابر گازی متان، زاییده دپوی انبارکردن زباله‌ها در جنوب پایتخت تهران است. 

ناسا سالهاست سرمایه گذاری زیادی برای شناخت منابع اصلی آلودگی های زیست محیطی و گرمایش زمین کرده است و بارها اعلام کرده است که گاز متان و دی اکسید کربن بزرگترین عوامل آلودگی های زیست محیطی هستند.

ناسا

تصاویر ناسا

 EMIT، یک طیف‌ سنج تصویربرداری و یا همان چشم قوی متعلق به ناساست که از ایستگاه فضایی بین المللی از کره خاکی ما عکس برداری می کند. کار اصلی «امیت» تشخیص گازهای گلخانه ای از جمله گاز متان و دی اکسید کربن است. «امیت» با نقشه‌ برداری از زمین برای شناسایی ترکیب‌های  معدنی و غباری برخاسته از بیابان‌ها و نقاط کانونی تشکیل شده است.

این داده‌ها دانش ما را درباره اثرات گرد و غبار موجود در هوا بر آب و هوا ارتقای زیادی داده است.  متان یکی از خطرناک ترین گازهای گلخانه ای است. 

ناسا در این گزارش ۵۰ ابرغول پیکر گاز متان را شناسایی کرده است. ناسا این «ابرهای ساطع کننده متان» را در چند قاره از جمله در آسیای مرکزی، خاورمیانه و جنوب غربی ایالات متحده شناسایی کرده است. 

بیل نلسون، مدیر ناسا با انتشار یک بیانیه می گوید که «مهار انتشار گاز متان، کلید اصلی محدود کردن گرمایش جهانی است. این پیشرفت شگفت‌انگیز نه‌ تنها به محققان کمک می‌کند که نشت متان را بهتر شناسایی کنند، بلکه اطلاعاتی درباره چگونگی رسیدگی سریع به این موضوع را به آنها ارائه می‌کند.» 

به گفته پژوهشگران ناسا، ابرهای ساطع کننده متان در هر ساعت حدود ۵۰۴۰۰ کیلوگرم گاز متان را وارد هوا می کنند.

«امیت» همچنین در کشور ترکمنستان  یکی از بزرگترین ابرگازهای متانی را شناسایی کرده است. برخی از این توده‌ها تا ۳۲ کیلومتر طول دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر