کد خبر: 142283
A

زمزمه‌های دوبرابر شدن قیمت تیبا و ساینا به گوش می‌رسد!

بعید نیست با توقف تولید ساینا و تیبا، بعد از دو سال قیمت دو محصولب که الان حدود ۲۰۰ میلیون تومان است به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

زمزمه‌های دوبرابر شدن قیمت تیبا و ساینا به گوش می‌رسد!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سخنگوی شرکت سایپا از توقف تولید ساینا ، تیبا و تیبا ۲ خبر داده و گفته تولید این خودروها پس از انجام شماره‌گذاری و تحویل تعهدات باقی مانده متوقف خواهد شد. احتمالا توقف تولید این سه خودرو موجب افزایش قیمت آنها می‌شود، چرا که در خصوص پراید نیز این اتفاق رخ داد.

تیبا و ساینای ۴۰۰ میلیون تومانی؟

پراید که زمانی به خودرو خانوارهای کم درآمد معروف بود، حالا به آرزوی خیلی از اقشار جامعه تبدیل شده است. وقتی سایپا تصمیم گرفت دیگر پراید تولید نکند، این خودرو با اقبال بیشتری مواجه شد. چراکه در شرایط تحریمی و یکسان نبودن عرضه و تقاضا در بازار خودرو، توقف تولید خودروی اقتصادی نه تنها قیمت آن را کاهش نداد، بلکه افزایش هم داد.

آخرین پراید در نیمه اول سال ۹۹ شد. در پایان همان سال قیمت پراید حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود، برخی از مدل‌های این خودرو بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هم بودند. اما ۲ سال گذشته پراید قیمت‌های بیش از ۲۰۰ میلیون تومان را هم دیده است. یعنی قیمت این خودروی به اصطلاح اقتصادی، ظرف دو سال دو برابر شد.

براساس نرخ‌های اعلامی دیوار، در حال حاضر آخرین سری پراید تولید شده، ۱۸۶ میلیون تومان است. یعنی در دو سال گذشته ۸۶ میلیون تومان معادل ۸۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

این سرنوشت توقف تولید یک خودرو اقتصادی بدون جایگزین کردن آن است. بعید نیست با توقف تولید ساینا و تیبا، بعد از دو سال قیمت دو محصولب که الان حدود ۲۰۰ میلیون تومان است به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر