کد خبر: 142295
A

درگذشت شاعر برجسته آمریکایی

«جرالد استرن» شاعر تحسین‌شده آمریکایی درگذشت. «استرن» نخستین ملک‌الشعرای «نیوجرسی» محسوب می‌شد و برای کتاب «اینبار» در سال ۱۹۹۸ میلادی به عنوان برنده «جایزه ملی کتاب» انتخاب شد.

درگذشت شاعر برجسته آمریکایی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «جرالد استرن»، یکی از محبوب‌ترین و مورد احترام‌ترین شاعرهای ایالات متحده آمریکا که با شوخ‌طبعی درباره موضوعات مختلفی از جمله دوران کودکی‌اش و فانی بودن می‌نوشت، در سن ۹۷سالگی درگذشت.

«استرن» نخستین ملک‌الشعرای «نیوجرسی» محسوب می‌شد و برای کتاب «اینبار» در سال ۱۹۹۸ میلادی به عنوان برنده «جایزه ملی کتاب» انتخاب شد.

این شاعر تا پیش از ۵۰سالگی هیچ جایزه ادبی مهمی کسب نکرده بود، اما پس از گذشت نیم قرن زندگی اغلب مورد توجه قرار می‌گرفت. «استرن» علاوه بر دریافت «جایزه ملی کتاب»، افتخارات ادبی متعدد دیگری نیز کسب کرد که از جمله آن‌ها به قرار گرفتن در فهرست نامزدهای نهایی جایزه پولیتزر در سال ۱۹۹۱ میلادی، برای نگارش کتاب «رها کردن یک قلمرو دیگر» می‌توان اشاره کرد.

«استرن» همچنین جوایز یک عمر دستاورد ادبی «روث لیلی» و «والاس استیونز» را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۰ به عنوان نخستین ملک‌الشعرای نیوجرسی انتخاب شد.

این شاعر در سال ۱۹۲۵ میلادی متولد شد. او از دانشگاه پیتسبرگ در رشته علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شد و سپس در دانشگاه کلمبیا در رشته ادبیات تطبیقی ادامه تحصیل داد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر