کد خبر: 142309
A

رویا افشار بهترین بازیگر جشنواره فرانسوی شد

«مامان» در جشنواره رمبوهای سینما جایزه بهترین بازیگر و جایزه بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرد.

رویا افشار بهترین بازیگر جشنواره فرانسوی شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در چهارمین جشنواره رمبوهای سینما که از ۲۶ تا ۳۰ مهر در کشور فرانسه برگزار شد، فیلم «مامان»، به کارگردانی آرش انیسی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر، جوایز بهترین بازیگر را برای رویا افشار و جایزه بهترین بازیگر مکمل را برای عرفان ابراهیمی به ارمغان آورد. مسئولین این رویداد سینمایی، در فرآیند انتخاب فیلم، «مامان» را یادآور فیلم‌های بزرگ اجتماعی سینمای ایتالیا و نقش آفرینی رویا افشار را یادآور بازی‌های آنا مانیانی دانسته بودند و در نهایت، هیات داوران به ریاست ماریا ده مدیروش (بازیگر پرتغالی فیلم‌هایی چون «هنری و جون»، «ملاقات با ونوس»، «قصه دوزاری» و «پازولینی» که در مقام کارگردان نیز در سال ۲۰۰۰، با فیلم «ناخدایان آوریل» در کن حضور یافته بود) و با عضویت دومینیک پینون (بازیگر فرانسوی)، میشل کوللری (مستندساز)، بهیج حجیج (کارگردان و فیلمنامه‌نویس لبنانی)، الیویه شارنو (نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر فرانسوی)، آن ژیزل گلاس (بازیگر فرانسوی)، حمادی غیروم (دبیر جشنواره مراکشی) و آلن شن (کارگردان پویانمایی)، بر این نظر صحه گذاشتند.

این جشنواره که به دست گروهی از سینماگران مستقل با هدف کشف فیلم‌هایی کمتر دیده شده و ساخته فیلمسازانی با استعداد و تصویرپرداز، راه اندازی شده، به اسم آرتور رمبو، شاعر عصیانگر فرانسوی، نامگذاری شده و با دو شعار «چه می‌توانم بگویم؟ من به شکلی وحشتناک، آزادی را ستایشگرم.» (از آرتور رمبو) و «هنر کنش مقاومت است.» (از ژیل دولوز) فعالیت کرده است.

گفتنی است تا کنون، «مامان» در جشنواره‌هایی چون گوآ (بخش مسابقه فیلم‌های اول)، چنای و ولز (نامزد بهترین فیلم خارجی زبان) حضور داشته است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر