کد خبر: 142375
A

ابوترابی‌فرد: آیت‌الله بهجت از بدو بلوغ تا آستانه فوت مرتکب گناهی نشدند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران گفت: حرکت‌کنندگان در مسیر صراط‌مستقیم در هیچ واقعه از وقایع زندگی حاضر به ظلم و زیاده‌خواهی نخواهند شد که از مهم‌ترین‌ نمونه های آن در رقابت های انتخاباتی است که شخص مسلمان محتاط حاضر به خرج زیادی بیت‌المال و بیان جملات دروغ برای رسیدن به قدرت نمی‌شود.

ابوترابی‌فرد: آیت‌الله بهجت از بدو بلوغ تا آستانه فوت مرتکب گناهی نشدند

به گزارش سایت دیدبان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در مراسم درس اخلاق حوزه علمیه امام حسین(ع) که در سالن اجتماعات حوزه برگزار شد، با اشاره به ارزش مراقبه و تطبیق آن با سیره رفتاری آیت‌الله العظمی بهجت(ره) گفت: اهل مراقبه بودن ایشان از سن ۱۲_ ۱۳ سالگی آغاز شده بود و می‌توان گفت آیت‌الله بهجت(ره) از بدو بلوغ تا آستانه فوت مرتکب گناهی نشدند، آیت‌الله بهجت(ره) نیز درباره یکی از دوستانشان که از شاگردان آیت‌الله قاضی(ره) بودند گفتند ایشان حتی تصور ظلم را نیز نمی‌کردند چه برسد به انجام عمل ظالمانه.

وی ادامه داد: انجام واجبات و پرهیز از محرماتی که بدان علم دارید و احتیاط نسبت به وقایع نامعلوم از توصیه های اکید آیت‌الله بهجت(ره) بود، رعایت وظیفه مذکور در طول زندگی اولین اثرش اصلاح زندگی دنیاست و به همین جهت نیز می‌توان گفت رسیدن به آرامش واقعی و لذائذ دنیا در‌ گرو صراط مستقیم است. حرکت‌کنندگان در مسیر صراط‌مستقیم در هیچ واقعه از وقایع زندگی حاضر به ظلم و زیاده‌خواهی نخواهند شد که از مهم‌ترین‌ نمونه های آن در رقابت های انتخاباتی است که شخص مسلمان محتاط حاضر به خرج زیادی بیت‌المال و بیان جملات دروغ برای رسیدن به قدرت نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران اشاره کرد: شناخت وظیفه در درجه اول و سپس عمل بر اساس وظایف اصلاح دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان تحصیل علم را در شرایط فعلی بالاترین و مهم‌ترین وظیفه طلاب علوم دینی دانسته و گفت: اصلاح دنیا و آخرت در گرو شناخت وظیفه و عمل بر اساس آن خواهد بود، علمای بزرگ همانند آیت‌الله مصباح‌یزدی(ره) مقید بودند قبل از حضور در کلاس مباحث درسی را به مباحثه و مطالعه بپردازند که همین امر سبب می‌شد مطالب علمی در ذهن ایشان تثبیت شود، باید توجه داشت حجم دشمنی دشمنان در زمان فعلی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده که همین امر نیازمند تلاش بیشتر آقایان طلاب است.

منبع:رسا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر