کد خبر: 142524
A

وزیر ارتباطات: مردم دنبال پلتفرمی می روند که "پاخور" داشته باشد

وزیر ارتباطات می گوید مردم برای کسب و کار به سراغ پلتفرمی می روند که پاخور داشته باشد و پاخور در پلتفرم های اینترنتی همان فالوئر و تعداد کاربر است.

وزیر ارتباطات: مردم دنبال پلتفرمی می روند که "پاخور" داشته باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر ارتباطات شب گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفته است تعداد کسب و کارهای اینستاگرامی را ندارد چون آنها در پلتفرمی آمریکایی کار می کنند که آمارش در اختیار دولت نیست.

او در بخشی از حرف هایش گفته است:«آمار دقیق تعداد کسب و کارها ، یک بخش کسب و کارهای سکوهای داخلی را در اختیار داریم. چون بالاخره پلتفرم در اختیار نیروهای ایرانی است ، آمارشان وجود دارد. ما چند میلیون فروشنده در همین پلتفرم های وطنی داریم ، که الحمدالله الان از سرمایه های کشور هستند چون خیلی از کشورهای دیگر همین را هم ندارند. دارند از پلتفرم های آمریکایی استفاده می کنند. این مایه خوشحالی است که جوان های کشور ما را بی نیاز کردند از پلتفرم های آمریکایی و اروپایی و ما روی پای خودمان هستیم در این زمینه کسب و کار . بخشی از کسب و کارهای مردم هم در پلتفرم های فیلتر خارجی بودند که با توجه به مسائل امنیتی با محدودیت روبرو شدند اما این ها بالاخره چون دسترسی به پلتفرم وجود ندارد ، ما آمار دقیقی در این بخش نداریم. پیش بینی هایی است که دارد انجام می شود اما نکته مهم این است که اگر یک کسب و کار با مشکل روبرو شده باشد هم وظیفه ما در دولت این است تمهیداتی بیاندیشیم تا مشکلات شان را حل کنیم. برای شان اقدامات ویژه ای فراهم کردیم تا رونق کسب و کارها را داشته باشیم.»

برای کسب و کارها چه اقداماتی در نظر گرفته شد؟ وزیر ارتباطات گفته است:« ما یک پلتفرم برای جایگزینی ندیدم همه پلتفرم های بومی که ضوابط را نداشته باشند ، از این مزایا بهره مند باشند. نکته درستی گفته شده که مردم دنبال جایی برای کسب و کارهای شان هستند که همه آنجا باشند. از قدیم گفتند برای کسب و کار دست فروش ها دنبال جایی بودند که پاخور داشته باشد . پاخور در دنیای دیجیتال می شود تعداد کاربر آنجا و برای هر کسب و کار می شود تعداد فالوور ها و بازدید کنندگانش. برای خود سکوها امکانات ویژه ای دیده شده و برای مثال بانک مرکزی مکلف شده امکاناتی را فراهم کند مثل حساب امانی که امکانی است که اعتماد بین فروشنده و مشتری را ایجاد می کند. این یعنی وقتی شما کالایی را می خری ، پول می رود در یک حساب واسط . محصول باید به مشتری برسد ، او اعلام رضایت کند و بعد پول قابل برداشت شود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر