کد خبر: 142539
A

ایران چند میلیون جوان مجرد دارد؟

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید: آمارها نشان می‌دهد که در ۱۰ سال اخیر در هیچ یک از شهرستان‌های مازندران نرخ ازدواج رشد نیافته که این امر یک چالش اساسی در بحران جمعیتی در این استان به شمار می‌رود.

ایران چند میلیون جوان مجرد دارد؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان ایرانی ۱۸ تا ۳۵ سال در سن ازدواج و مجرد هستند.

وی روز چهارشنبه در نشست کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مازندران افزود: دلیل بی‌رغبتی جوانان به ازدواج از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد که باید با شناسایی مشکلات و رفع آن از این چالش عبور کرد.

وی با بیان این این که، مهم‌ترین دلیل کاهش فرزندآوری در کشور بی رغبتی جوانان به ازدواج است، گفت: به طور حتم با ارایه بسته‌های تشویقی و فراهم کردن زیرساخت‌ها می توان جمعیت کشور را افزایش داد.

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه گفت: آمارها نشان می‌دهد که در ۱۰ سال اخیر در هیچ یک از شهرستان‌های مازندران نرخ ازدواج رشد نیافته که این امر یک چالش اساسی در بحران جمعیتی در این استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین متقی‌فر افزود: وزارت ورزش و جوانان تمام قد برای افزایش تمایل جوانان به ازدواج و فرزندآوری در تلاش است و برگزاری هشت هزار کارگاه آموزشی ازدواج در یکسال گذشته و افزایش اعتبارات مشاوره رایگان در این حوزه از ۹ به ۱۶ میلیارد تومان نمونه‌ای از این اقدامات است.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر