کد خبر: 142754
A

یک قطار مشکوک از کره شمالی راهی روسیه شد

به گزارش یک سازمان پژوهشی در آمریکا یک قطار از مرز کره شمالی به سمت روسیه حرکت کرده است.

یک قطار مشکوک از کره شمالی راهی روسیه شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک سازمان پژوهشی در آمریکا به نام «پروژه 38 کره شمالی» با استناد به شبیه سازی های ماهواره ای از عبور یک قطار از مرز کره شمالی به سمت روسیه خبر داد.

براساس گزارش رویترز، این سازمان در حالی روز گذشته این گزارش را منتشر کرد که تنها دو روز پیش، ایالات متحده اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد پیونگ یانگ قصد دارد به صورت محرمانه محموله هایی حاوی خمپاره های جنگی را برای استفاده در جنگ اوکراین، به روسیه ارسال کند.

این سازمان که روند تحرکات نظامی کره شمالی را ارزیابی می‌کند اظهار کرد این نخستین باری است که این قطار در این مسیر، طی چند سال اخیر بدین منظور حرکت می‌کند. در حالی که سازمان دامپزشکی روسیه چهارشنبه گذشته گزارش داد که مسکو و پیونگ یانگ برای ازسرگیری تجارت ریلی خود که در پی همه گیری کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، قطاری حامل 30 راس اسب را پس عبور از مرز روسیه، به کره شمالی فرستاده است.

همچنین این سازمان تصریح کرد مشخص کردن هدف این قطار از روی تصاویر شبیه سازی شده غیرممکن است اما این قطار در حالی از مرز عبور کرده که گزارش هایی مبنی بر فروش تسلیحات از کره شمالی به روسیه وجود دارد و علاوه بر این، تداوم تجارت تسلیحاتی بین مسکو و پیونگ یانگ، یک موضوع مورد انتظار کلی است.

سازمان پروژه 38 کره شمالی افزود: کره شمالی در فوریه 2020 و در دوران همه گیری کووید 19، پل دوستی 800 متری بین روسیه و کره شمالی موسوم به «پل دوستی تومان گانگ» را بسته بود اما حرکت یک قطار با سه واگن در ناحیه مرزی کره شمالی در صبح روز پنج شنبه به وقت محلی مشاهده شده و سپس این قطار در بعدازظهر همان روز به وقت محلی و در 200 متری انتهای پل دوستی، و پشت یک لوکوموتیو روسی، در روسیه مشاهده شده است. با این حال، هنوز روند احتمالی انتقال این تسلیحات مشخص نیست.

این در حالی است که کاخ سفید روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد پیونگ یانگ قصد دارد به صورت محرمانه محموله هایی حاوی مقدار زیادی خمپاره های جنگی را برای استفاده در جنگ اوکراین، به روسیه ارسال کرده و تلاش می کند تا با رساندن این تسلیحات از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، آنها را استتار کند.

در همین حال کره شمالی در ماه سپتامبر گفت که هرگز هیچ گونه تسلیحات و مهماتی را به روسیه نفرستاده و طرحی برای انجام این کار در آینده نیز ندارد.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر