کد خبر: 142805
A

آشنایی با سبک فرماندهیِ فرمانده اقتصادی دولت

ویژگی یک فرمانده در صحنه بودن، تحرک، پویایی و امیدبخشی است. فرمانده ایستا، غیرپاسخگو و غیب گو و غیب شو، آنهم فرمانده اقتصادی، کشور را وارد بحران های جدی تری خواهد کرد.

آشنایی با سبک فرماندهیِ فرمانده اقتصادی دولت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی و تشکیل کابینه دولت سیزدهم، تیم اقتصادی دولت متشکل از محمد مخبر(معاون اول)، محسن رضایی(معاون اقتصادی)، احسان خاندوزی(وزیر اقتصاد) و مسعود میرکاظمی( برنامه و بودجه)، کار خود را آغاز کردند.

در آغاز به کار دولت سیزدهم، رقابت تنگاتنگی برای گرفتن لقب فرماندهی اقتصادی از سوی اعضای تیم اقتصادی دولت شکل گرفت؛ رقابتی که در نهایت، محمد مخبر در آن به پیروزی رسید.

تا جایی که رهبری انقلاب از نقش محمد مخبر به عنوان هماهنگ کننده اقتصادی دولت استقبال کردند و ابراهیم رئیسی نیز بارها اعلام کرد مخبر هماهنگ کننده و همه کاره اقتصادی دولت است. در واقع، مخبر رسما از سوی عالی ترین مقامات کشور به عنوان فرمانده اقتصادی کشور معرفی شد.

فارغ وضعیت پرتلاطم و نگران کننده اقتصاد کشور که در روزهای اخیر بیش از پیش با افزایش نرخ ارز، افزایش رشد نقدینگی و افزایش تورم خود را نشان داده، باید به سبک فرماندهی اقتصادی از سوی معاون اول رییس‌جمهور اشاره کرد.

سبک فرماندهی محمد مخبر، فرماندهی ایستا و بدون تحرک است. هر از چندگاهی در جایی حضور میدانی پیدا می کند و مصاحبه ای می کند و دوباره از دیده ها غیب می شود. استراتژی فرماندهی او این است که هر هفته یا سه روز یکبار در جایی حضور پیدا کند، جایی یا چیزی را افتتاح کند و از ادامه پیشرفت وضعیت اقتصادی کشور سخن بگوید.

سبک فرماندهی او همان سبک مدیریت در ستاد اجرایی است که می خواهد پاسخگو نباشد و چیزی را به گردن نگیرد!

به گونه ای که با گذشت بیش از ۱۵ ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، معاون اول رئیس جمهور تنها یک بار در برنامه های تلویزیونی برای پاسخ دادن و گزارش به مردم حضور پیدا کرد؛ آنهم در یک برنامه ضبط شده در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ که داستان های خودش را داشت!

ویژگی یک فرمانده در صحنه بودن، تحرک، پویایی و امیدبخشی است. فرمانده ایستا، غیرپاسخگو و غیب گو و غیب شو، آنهم فرمانده اقتصادی، کشور را وارد بحران های جدی تری خواهد کرد.

از سوی دیگر، یک فرمانده نمی تواند همزمان در دو جا و دو جبهه فرماندهی کند!

منبع: اقتصادسنج

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر