کد خبر: 142957
A

یک کارشناس سیاسی حوزه علمیه: مثلث قدرت آینده جهان سه کشور ایران، روسیه و چین هستند

جواد خسروی کارشناس مسائل سیاسی گفت: اتفاقاتی که در مدارس و دانشگاه ها اتفاق افتاد بخشی از آن مربوط به فضای مجازی و بخشی دیگر به داده های ما در دانشگاه ها و مدارس می باشد؛ داده ها تعقلی و تفکری نیست، یعنی ما اندیشیدن و تفکر کردن را در مدارس آموزش نمی دهیم.

یک کارشناس سیاسی حوزه علمیه: مثلث قدرت آینده جهان سه کشور ایران، روسیه و چین هستند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جواد خسروی، در نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نوشهر، با اشاره به وقایع اخیر کشور و حمایت علنی غرب از این اوضاع گفت: اتفاقاتی در جهان در حال وقوع است که برآیند آن به نفع امپراطوری غرب نیست، یعنی هر لحظه از قدرت، توان و حاکمیت آمریکا و اروپا کم می شود و طرف مقابل آن یعنی کشورهای روسیه، ایران و چین در حال قدرت یافتن هستند.

وی بیان کرد: ایران طی چهل سال گذشته، مقاومتی در منطقه ایجاد کرد و به سطحی از توانایی رسید که یک راهبرد استراتژیک در جهان ایجاد شد، به گونه ای که ابر قدرت گذشته یعنی شوروی هم به این راهبرد پناه آورده و از آن استفاده می کند.

خسروی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد تغییر نظم نوین جهانی اظهار کرد: نظم جهان در حال تغییر است و دیگر آمریکا ابر قدرت نیست؛ دوران پسا آمریکا شروع شده و شرق عهده دار همه امور می شود.

وی اظهار کرد: مثلث قدرت آینده جهان سه کشور ایران، روسیه و چین هستند و طبیعی است که آمریکا تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا این اتفاق نیفتد، اما به اندازه عقب رانده شدن آمریکا، قدرت ایران در حال افزایش است.

کارشناس سیاسی با تأکید برنقش فضای مجازی و تاثیر آن بر ذهن دانش آموزان، دانشجویان و آحاد مردم گفت: باید فکری به حال فضای مجازی بشود، فضای مجازی، در تمام کشورها، بر اساس قوانین مربوط به آن کشور و سرورهای مخصوص درحال فعالیت است، اما در ایران هیچ سروری برای شبکه های اجتماعی خارجی وجود ندارد و این باعث ایجاد شبهه و دروغ پردازی توسط شبکه های معاند و تحریک به اغتشاشات و آشوبگری در کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی، داده ها به هر سمتی برود، تفکرات هم به همان سمت می رود، عموم جامعه تأثیر پذیر هستند و حتی روشنفکران جامعه روند انفعالی دارند، بنابراین فضای مجازی باید سامان دهی شود و اولین قدم در یک برخورد ایجابی، ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که خواسته بیست ساله مقام معظم رهبری نیزمی باشد.

خسروی افزود: اتفاقاتی که در مدارس و دانشگاه ها اتفاق افتاد بخشی از آن مربوط به فضای مجازی و بخشی دیگر به داده های ما در دانشگاه ها و مدارس می باشد؛ داده ها تعقلی و تفکری نیست، یعنی ما اندیشیدن و تفکر کردن را در مدارس آموزش نمی دهیم.

وی تأکید کرد: باید به سراغ برخورد خنثی سازی و پدافندی برویم، یعنی بستر اتفاقات مختلف را بشناسیم و برای آن برنامه ریزی کنیم. باید پلتفرم ها و شبکه ها ی داخلی را فعال و جایگزین شبکه های خارجی کنیم، البته نباید از فضای اجتماعی خارجی هم غافل بشویم، چرا که دراین صورت پاسخگوی شبهات نخواهیم بود و این فضا تبدیل به میدان نبرد یکطرفه خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: حاکمیت باید براساس طراحی شبکه اطلاعات ملی در ساماندهی فضای مجازی اقدام کند، البته در این زمینه از طرف حوزویان، آحاد مردم و هر بخشی از بدنه جامعه باید مطالبه گری شود تا دولت به طور جدی پیگیر این مسئله باشد.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر