کد خبر: 142973
A

روسیه می‌خواهد ایران و عربستان را آشتی دهد

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید: ما با دوستان سعودی و ایرانی خود در تماس هستیم و از حل و فصل همه اختلافات و سو تفاهم‌ها بر سر میز مذاکره در چارچوب گفت و گوی سازنده حمایت می‌کنیم.

روسیه می‌خواهد ایران و عربستان را آشتی دهد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو آمادگی دارد در تماس‌های ایران و عربستان برای حل اختلافات میانجیگری کند، تأکید کرد که مشکلات موجود بین تهران - ریاض باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

بنا به این گزارش، «میخائیل بوگدانوف» در مورد تشدید تنش‌ها در روابط ایران و عربستان گفت: ما با دوستان سعودی و ایرانی خود در تماس هستیم و از حل و فصل همه اختلافات و سو تفاهم‌ها بر سر میز مذاکره در چارچوب گفت و گوی سازنده حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ما همیشه آماده بوده و تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در صورت درخواست دوستانمان در ریاض و تهران، نقش میانجی‌گری معینی را بین آن‌ها ایفا کنیم.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» اخیراً در گزارشی مدعی شد که عربستان سعودی اطلاعات مربوط به حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل خاک خود را به آمریکا تحویل داده است.

این در حالی است که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این ادعا اعلام کرد که کشور‌های غربی عمداً با طرح این ادعا که ایران قصد دارد به عربستان حمله کند، فضای ضد ایرانی را تهییج می‌کنند.

منبع: دفاع پرس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر