کد خبر: 143043
A

۳فلسطینی تبار به کنگره آمریکا راه یافتند

سه فلسطینی تبار۳ صندلی مجلس نمایندگان را از ایالت های «جورجیا، الینوی و میشیگان» از آن خود کردند.

۳فلسطینی تبار به کنگره آمریکا راه یافتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۳ آمریکایی فلسطینی تبار موفق شدند در انتخابات میان دوره ای کنگره ۳ صندلی را از آن خود کنند. این سه فلسطینی تبار۳ صندلی مجلس نمایندگان را از ایالت های «جورجیا، الینوی و میشیگان» از آن خود کردند.«رؤی رمان» از ایالت «جورجیا» به نمایندگی از حزب دموکرات موفق شد به مجلس نمایندگان راه یابد. در ایالت «الینوی» نیز «عبدالناصر رشید» موفق شد عضویت مجلس نمایندگان را به نمایندگی از حزب دموکرات به دست بیاورد.

همچنین «رشید طلیب» نامزد حزب دموکرات موفق شد برای سومین بار پی در پی از ایالت «میشیگان» در انتخابات کنگره پیروز  شود. این در حالی است که لابی های صهیونیستی و موسسات اسرائیلی فعال در آمریکا به شدت از رقیب وی حمایت کرده بودند.

جدیدترین نتایج از رقابت در ۴ ایالت کلیدی برای مجلس سنا 

در ایالت جورجیا به نظر می‌رسد دموکرات‌ها با چالش سختی برای حفظ کرسی‌شان مواجه شده‌اند. در این ایالت، با شمارش ۸۸ درصد آرا، نامزد حزب جمهوری‌خواه تنها با ۰.۴ درصد از نامزد دموکرات پیش است. 

در ایالت پنسیلوانیا، جمهوری‌خواهان برای حفظ کرسی‌شان به مشکل برخورده‌اند و نامزد حزب دموکرات با حدود ۱ درصد اختلاف از رقیبش پیشی گرفته است. در این ایالت ۷۹ درصد آرا شمارش شده است. 

در ایالت آریزونا که دموکرات‌ها باید از کرسی‌شان دفاع کنند با شمارش ۵۱ درصد آرا، نامزد دموکرات‌ها ۱۸.۳ درصد از رقیبش پیش افتاده است. 

در ایالت نوادا هم دموکرات‌ها باید از کرسی خودشان دفاع کنند. شمارش آرا در این ایالت هنوز آغاز نشده است. 

 

 

 

دموکرات‌ها اختلاف در مجلس نمایندگان را کم کردند 

 

در حالی که دموکرات‌ها ۱۲ کرسی مجلس نمایندگان را به رقیبان جمهوری‌خواه خود واگذار کرده بودند نمایندگان دموکرات در ۷ منطقه انتخابی دیگر موفق به تصاحب صندلی‌های حزب جمهوری‌خواه شدند. 

 

در حال حاضر با مشخص شدن نتیجه ۳۳۰ کرسی در مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان ۱۸۰ کرسی و دموکرات‌ها ۱۵۰ کرسی در اختیار دارند. 

 

جمهوری‌خواهان تا کنون ۱۶۸ کرسی خود را در مناطق انتخاباتی حفظ کرده‌اند و ۱۲ کرسی را از دموکرات‌ها گرفته‌اند. دموکرات‌ها در مقابل ۱۴۳ کرسی خودشان را حفظ کرده‌اند و ۷ کرسی را از جمهوری‌خواهان تصاحب کرده‌اند. 

 

«نانسی پلوسی» بار دیگر از حوزه انتخابیه کالیفرنیا برای حضور در مجلس نمایندگان رأی آورد. 

 

 

 

تغییر وضعیت به نفع دموکرات‌ها در انتخابات سنا

 

در انتخابات مجلس سنای آمریکا نامزد حزب دموکرات در ایالت کلیدی جورجیا که از رقیب جمهوری‌خواهش عقب افتاده بود با ۰.۵ درصد از او پیشی گرفته است. چنانچه این روند حفظ شود حزب دموکرات کرسی خود در این ایالت را حفظ کرده است. ۹۴ درصد آرا در این ایالت شمارش شده است.

 

در ایالت پنسیلوانیا به عنوان یکی دیگر از ایالت‌های کلیدی، نامزد حزب دموکرات همچنان با ۱ درصد اختلاف از رقیب خود جلو است. چنانچه این روند حفظ شود، رأی پنسیلوانیا به سمت حزب دموکرات چرخش پیدا خواهد کرد. 

 

در ایالت آریزونا با شمارش ۵۴ درصد آرا نامزد حزب دموکرات حدود ۱۷ درصد از رقیبش پیش افتاده است. کرسی این ایالت پیش از این در اختیار دموکرات‌ها بوده و چنانچه این روند حفظ شود، دموکرات‌ها از کرسی‌شان در این ایالت محافظت خواهند کرد.

 

در ایالت نوادا به عنوان چهارمین ایالت کلیدی شمارش آرا هم‌اکنون آغاز شده است. کرسی این ایالت هم در اختیار دموکرات‌ها بوده و آنها به دنبال محافظت از این کرسی هستند. 

 

 

 

 ترامپ خطاب به مردم آمریکا: می‌خواهند رأی‌تان را بدزدند؛ اعتراض کنید

 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «وضعیت رأی‌گیری‌های غیابی در دیترویت واقعا بد است. مردم برای رأی‌ دادن می‌آیند اما به آنها گفته می‌شود: متأسفم، شما رأی داده‌اید. این اتفاق در ارقام بزرگ در جاهای دیگر هم اتفاق می‌افتد. اعتراض کنید، اعتراض کنید، اعتراض کنید. 

 

او ساعتی پیش هم خطاب به مردم آریزونا که گزارش‌هایی از اختلال در دستگاه‌های اخذ رأی در آن مشاهده شده نوشت: تا زمانی که رأی نداده‌اید از صف خارج نشوید. می‌خواهند با ماشین‌های خراب و تأخیر، رأی شما را بدزدند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.»

 

 

 

کاهش محبوبیت بایدن

 

نتایج به دست آمده از آخرین نظرسنجی ملی که همزمان با این انتخابات از سوی بنیاد «ادیسون ریسرچ» انجام شد نیز نشان داد که بیش از دو سوم رای دهندگان به نامزدهای مجلس نمایندگان، نمی‌خواهند جو بایدن بار دیگر در انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی نامزد شود.

 

بنا بر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، بیش از ۷ نفر از هر ۱۰ رای دهنده مستقل و تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ رای دهنده جمهوریخواه، همچنین کمتر از ۶ نفر از هر ۱۰ رای دهنده دموکرات گفته‌اند که نمی‌خواهند بایدن در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حضور داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر