کد خبر: 143155
A

پتو کشیدن ترکیه روی سرمای سخت اروپا

پس از آغاز بحران انرژی در کشورهای اتحادیه اروپا، ترکیه صادرات کالاهای زمستانه، پتو، و بخاری را به اروپا به شدت افزایش داده است.

پتو کشیدن ترکیه روی سرمای سخت اروپا

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی که امروز جمعه منتشر کرد نوشت که پس از آغاز بحران انرژی در کشورهای اتحادیه اروپا، ترکیه صادرات کالاهای زمستانه، پتو، و بخاری را به اروپا به شدت افزایش داده است.

این روزنامه در ادامه نوشت که در پی آغاز بحران انرژی در اتحادیه اروپا صادرات کالاهای زمستان، پتو و لحاف ترکیه افزایش یافت و تقاضا برای بخاری نیز افزایش یافته است.

این روزنامه ترکیه ای در ادامه نوشت که یکی از شرکت های بافندگی در شهر«بورسا»  اعلام کرد که با گسترش بحران انرژی در اروپا درخواست ها از دیگر مناطق ترکیه نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

مالک یک شرکت نیز تأکید کرد که حجم فروش شرکت  به ویژه در پنج ماه گذشته به سرعت افزایش یافته است و همچنان در حال افزایش است.

این در حالی است که برخی گزارش های رسانه ای اعلام کردند که آلمان برای این منظور 83 میلیارد دلار در چارچوب طرح 200میلیارد دلاری حمایت از اقتصاد و جبران افزایش بهای گاز و برق در سال 2023 اختصاص داده است. در پی تحریم های گسترده روسیه و کاهش صادرات گاز این کشور به کشورهای اروپایی بهای گاز و برق در اروپا به شدت افزایش یافت.

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر