کد خبر: 143222
A

تجارت عجیب و رو به رشد آی‌دی تلگرام

اگر نام کاربری (آی‌دی) جذابی در تلگرام دارید، فرصت را تلف نکنید. مزایده‌ی آیدی های تلگرام به قیمت میلیاردها تومان شروع شده است.

تجارت عجیب و رو به رشد آی‌دی تلگرام

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حراج نام‌های کاربری تلگرام در ابتدا ایده‌ای ساده از سوی پاول دورُف، مدیرعامل، به‌نظر می‌آمد، اما تلگرام در نهایت خرید و فروش نام‌های کاربری را ممکن کرد. این پیام‌رسان محبوب که بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد، اکنون افزون‌بر نام‌های کاربری عادی، از «نام‌های کاربری کلکسیونی» میزبانی می‌کند.

نام‌های کاربری کلکسیونی درواقع یوزرنیم‌هایی ویژه و محبوب هستند که تلگرام در پی کسب درآمد از آن‌ها است. کاربران می‌توانند افزون‌بر نام کاربری اصلی، چند نام کاربری کلکسیونی نیز به هریک‌ از حساب‌ها و گروه‌های عمومی خود اضافه کنند.

براساس گفته‌ی تلگرام، مالکیت نام‌های کاربری کلکسیونی تحت حفاظت شبکه‌ی TON است که بر بلاک‌چین اتکا می‌کند. نام‌های کاربری کلکسیونی تا حدی مشابه نام‌های کاربری استاندارد هستند، اما یک‌سری تفاوت‌های مهم نیز دارند.

نام‌های کاربری کلکسیونی در موتور جست‌وجوی داخلی تلگرام ظاهر می‌شوند. این نام‌های کاربری جدید لینک اختصاصی به فرمت thezoomit.t.me یا t.me/thezoomit دارند. نام‌های کاربری کلکسیونی برخلاف نام‌های کاربری عادی شامل محدودیت حداقل پنج‌کاراکتری نمی‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان آیدی‌های منحصربه‌فردی نظیر Tech@ ایجاد کرد.

تلگرام می‌گوید که مالک نام کاربری درصورت تمایل می‌تواند آن را غیرفعال کند تا در موتور جست‌وجوی داخلی نمایش داده نشود.

حساب کاربری منتسب به شبکه‌ی TON در توییتر ادعا می‌کند تلگرام در هفته‌های اخیر بیش از ۵۰ نام کاربری کلکسیونی به ارزش حدودا ۹٫۱۲ میلیون دلار به فروش رسانده است. محبوب‌ترین نام کاربری، Auto@ بود که با قیمت ۹۰۰٬۰۰۰ تون‌کوین (۱٫۴ میلیون دلار) فروخته شد. نام‌های کاربری Bank@ و Avia@ به ترتیب با قیمت ۸۵۰٬۰۰۰ تون‌کوین (۱٫۳ میلیون دلار) و ۸۰۰٬۰۰۰ تون‌کوین (۱٫۲ میلیون دلار) به دست مالک جدید افتادند.

اگر مالک یکی از نام‌های کاربری کلکسیونی هستید، می‌توانید ازطریق فروش آن درآمد خوبی کسب کنید. نکته‌ی جالب توجه این است که تلگرام تبدیل نام‌های کاربری عادی به نام کاربری کلکسیونی را امکان‌پذیر کرده است. بدین ترتیب اگر نام کاربری جذابی دارید، می‌توانید شانس خود را برای کسب درآمد امتحان کنید.

فرگمنت چیست؟

تلگرام برای خرید و فروش نام‌های کاربری کلکسیونی به پلتفرمی به نام فرگمنت (Fragment) اتکا می‌کند. فرگمنت پلتفرمی رایگان با هدف تسهیل معامله‌ی آیتم‌های کلکسیونی در بین کاربران است. فروش در فرگمنت به شیوه‌ی مستقیم، ایمن و ناشناس انجام می‌گیرد. فرگمنت همچنین میزبان مزایده‌های عمومی است و هر کاربری می‌تواند در این مزایده‌ها شرکت کند.

فرگمنت بر پایه‌ی شبکه‌ی TON توسعه داده شده است. TON پروژه‌ی ویژه از سوی توسعه‌دهندگان اسبق تلگرام است، اما اکنون توسط جامعه‌ی متن‌باز مدیریت می‌شود و تلگرام نقشی در توسعه‌ی آن ندارد.

آیتم کلکسیونی چیست؟

آیتم کلکسیونی نوعی دارایی دیجیتالی منحصربه‌فرد است که به‌طور دائمی روی بلاک‌چین عمومی TON ثبت می‌شود. TON رابطی رایگان، توزیع‌شده و ایمن دردسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا آیتم‌های کلکسیونی را با پلتفرم‌های خود ادغام کنند.

پس از تصاحب یک آیتم کلکسیونی، مالکیت آن تا ابد دراختیار شما است و می‌توانید این آیتم را به نمایش بگذارید، بفروشید یا از مزایای ویژه‌ی آن استفاده کنید. مزایای ویژه‌ی آیتم‌های کلکسیونی وابسته به نحوه‌ی پشتیبانی از آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف است.

پلتفرم فرگمنت با نام‌های کاربری تلگرام ادغام شده است تا کاربران بتوانند در بستری ایمن، نام‌های کاربری جذاب را خرید و فروش کنند. تلگرام همچنین به کاربرانش امکان می‌دهد نام‌های کاربری عادی را به نام کاربری کلکسیونی تبدیل کنند.

منبع: زومیت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر