کد خبر: 143388
A

اتحادیه اروپا ۲۹ فرد و ۳ نهاد ایرانی را تحریم کرد/ ابرآروان در میان تحریم شدگان

اتحادیه اروپا و انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۹ شخصیت و ۳ سازمان ایرانی به بهانه مسائل حقوق بشری و مرتبط با آنچه به‌کارگیری خشونت علیه معترضان در ایران نامیدند، وضع کردند. در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده است که ابر آروان از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است

اتحادیه اروپا ۲۹ فرد و ۳ نهاد ایرانی را تحریم کرد/ ابرآروان در میان تحریم شدگان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تارنمای اتحادیه اروپا امروز نوشت که دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آن‌ها به این کشورها ممنوع است.

اتحادیه اروپا این اشخاص را سران استانی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا، احمد وحیدی وزیر کشور و همچنین شبکه پرس‌تی‌وی نامید که با طرح ادعاهای حقوق بشری تحریم شدند.

به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به ۱۲۶ شخصیت و ۱۱ نهاد رسید.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تکرار اظهارات مداخله‌جویانه در امور ایران ادعا کرد: ما امروز تحریم‌های بیشتری را علیه کسانی که مسئول سرکوب معترضان ایرانی هستند، اعمال می‌کنیم.

هم زمان وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از تحریم عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ایران، سردار وحید مجید و شماری از شخصیت‌های نیروی انتظامی و سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

اتحادیه اروپا امروز ۳۲ شخص و شرکت را در لیست تحریم خود قرار داد که نام ابر آروان⁩ نیز در این لیست دیده می‌شود.

در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده است که ابر آروان از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی (ملی) از اینترنت بوده است؛ موضوعی که ابر آروان تکذیب می‌کند.

ابر آروان در آخرین رویداد سوار ابرها که ۲۸ فروردین برگزار شد، به شکل عمومی تمام اتهام‌هایی که به این شرکت وارد شده بود را رد و اعلام کرد میزبانی از کسب‌وکارها در ایران یا خارج ایران تفاوتی در تصمیم حاکمیت برای قطع اینترنت ایجاد نمی‌کند. ابر آروان همچنین در این رویداد، از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ ایران در حوزه‌ دیتاسنتر ابری در این شرکت خبر داده بود. در آن تاریخ ابرآروان همچنین از سوی فناپ، ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد.

محصول اصلی ابر آروان، CDN است. پویا پیرحسین‌لو مدیرعامل این شرکت مهر ۱۴۰۰ در مصاحبه‌ای به دیجیاتو گفت در ایران سهم کلودفلر از بازار CDN حدود ۷۰ درصد و سهم ابر آروان ۲۵ درصد است. او همچنین گفته بود ۹۵ درصد بازار ایران در اختیار کلودفلر و ابر آروان است.

 در فروردین ۱۴۰۱ نیز آمارهای رسمی ابر آروان روی کدال منتشر شد. بررسی صورت‌های مالی یک سال گذشته ابر آروان حکایت از درآمد عملیاتی ٧٢ میلیارد تومانی و سود خالص ٢١ میلیارد تومانی برای این شرکت داشت. دارایی‌های نامشهود این استارتاپ نیز حدود ٩٧ میلیارد تومان برآورد شده بود.

بر آروان هنوز واکنشی به قرار گرفتن خود در لیست تحریم اتحادیه اروپا نداشته است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر