کد خبر: 143430
A

زلنسکی: تا آزادسازی تمام خاک اوکراین می‎‌جنگیم

ولادیمیر زلنسکی گفت: تا زمانی که همه اراضی اشغالی اوکراین آزاد نشود، درگیری‌ها ادامه خواهد یافت.

زلنسکی: تا آزادسازی تمام خاک اوکراین می‎‌جنگیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئوکنفرانسی برای نشست گروه ۲۰ به میزبانی اندونزی، از سران جهانی خواست که به روسیه فشار بیاورند.

ولادیمیر زلنسکی در این سخنرانی بر تسلط اوکراین بر خرسون اشاره کرد و مدعی شد که اوکراین اجازه بازگشت روسیه به این منطقه را نمی‌دهد. زلنسکی همچنین بر این موضوع دست گذاشت که اکنون زمان اعمال فشار برای صلح است.

رئیس‌جمهور اوکراین البته این را هم گفت که تا زمانی که همه اراضی اشغالی اوکراین آزاد نشود، درگیری‌ها ادامه خواهد یافت.

ولودیمیر زلنسکی از سران کشورهای حاضر در نشست گروه ۲۰ به میزبانی بالی اندونزی خواست که از طرحی ۱۰ بندی برای پایان دادن به جنگ بر اساس منشور سازمان ملل حمایت کنند چرا که به گفته او «من مجاب شدم که اکنون زمانی است که جنگ مخرب روسیه می‌تواند و باید متوقف شود».

زلنسکی البته این را هم گفت که کشورش روی حاکمیت، تمامیت ارضی یا استقلال خود سازش نخواهد کرد و خواهان آزادی زندانیان خود است.

رئیس‌جمهور اوکراین سپس خطاب به مقام‌های مسکو افزود: «اگر روسیه با فرمول صلح ما مخالفت کند، شما خواهید دید که فقط خواهان جنگ است».

درخواست ولودیمیر زلنسکی از سران کشورهای حاضر در نشست گروه ۲۰ شامل روسای جمهور آمریکا و چین در شرایطی انجام شده که اخیرا دستور واشنگتن به اوکراین برای آغاز مذاکرات با روسیه خبرساز شده بود.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به او گفته بود که کی‌یف خود را برای مذاکره با مسکو آماده کند 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر