کد خبر: 143436
A

چمران: عکس توده متان مربوط به تهران نیست

رییس شورای شهر تهران می‌گوید: عکس منتشر شده از جنوب تهران درست نیست و گویا برای یک کشور دیگر است و در مورد توجه به آلودگی هوا در برنامه توسعه نیز ما پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم شهرداری اقدامات موثرتری در این زمینه به جای رنگ کردن جدول وسط خیابان انجام دهد.

چمران: عکس توده متان مربوط به تهران نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی چمران در واکنش به تذکر اعضای شورای شهر تهران در مورد وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: معتقدم که شهرداری در تلاش برای حل آلودگی هوا است و دولت نیز همراهی خوبی در این زمینه دارد؛ اما سیستم کند اداری سبب شده که اثرات این اقدامات مشخص نشود.

وی با بیان اینکه قطعا توسعه مترو اولویت اول ما در مدیریت شهری است، تصریح کرد: اگر صحبت از تراموا می‌شود به جای اتوبوس قرار است استفاده شود. چرا که تراموا بر روی ریل حرکت کرده و برقی است و آلودگی در هوا ایجاد نمی‌کند؛ اما شهر ما پر از چهارراه است و اگر قرار باشد تراموا نیز با هشت واگن به مانند اتوبوس‌های بی آر تی پشت چهارراه‌ها در ترافیک بمانند باید فکری به حال آن کرد، اما معتقدم که باید مطالعات دقیقی در مورد تراموا انجام شود تا مثل مونوریل نشود.

چمران ادامه داد: ساخت هر کیلومتر مترو ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و ممکن است شهرداری نتواند آن را تامین کند؛ اما با همین مبلغ می‌شود سیستم حمل و نقل مکمل اتوبوس را راه‌اندازی کرد؛ البته با این حال اولویت ما مترو است.

وی با بیان اینکه بعد از دو طبقه کردن پل صدر شهرداری طرحی آورد که بزرگراه همت نیز دو طبقه شود، گفت: در آنجا مخالفت کردیم و گفتیم این پول را در مترو هزینه کنید.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به انتشار تصویری از توده گاز متان در جنوب تهران توسط ناسا، گفت: عکس منتشر شده از جنوب تهران درست نیست و گویا برای یک کشور دیگر است و در مورد توجه به آلودگی هوا در برنامه توسعه نیز ما پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم شهرداری اقدامات موثرتری در این زمینه به جای رنگ کردن جدول وسط خیابان انجام دهد. چرا که اشاره کردم که جدول وسط خیابان را سفید و سیاه می‌کنند که این فقط در پادگان‌های نظامی انجام می‌شود و در کشورهای دیگر بلوک‌های سیمانی را رنگ هم نمی‌کند. هر چند که در کاهش تصادفات در حدودی موثر است اما الان ضرورتی ندارد و بهتر است این پول را صرف خرید حتی یک اتوبوس کنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر