کد خبر: 143705
A

در توکیو باید یقه اسکی بپوشید

مقامات توکیو از شهروندان این شهر خواستند برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی از لباس‌های گرم و یقه اسکی استفاده کنند.

در توکیو باید یقه اسکی بپوشید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مقامات پایتخت ژاپن از ساکنان این کلانشهر خواسته‌اند برای صرفه جویی در مصرف انرژی از لباس‌های ضخیم و مناسب استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری گاردین، فرماندار توکیو از مردم خواسته است که در زمستان امسال یقه اسکی بپوشند تا گرم بمانند و مصرف انرژی را کاهش دهند. «یوریکو کویکه» در این باره گفت: پوشیدن یقه اسکی می‌تواند به کاهش مبالغ قبض انرژی کمک کند.

کوئیکه افزود: «گرم کردن گردن اثر حرارتی دارد. من خودم یقه اسکی پوشیده ام و پوشیدن روسری هم شما را گرم نگه می‌دارد. این کار باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد. این یکی از ابزار‌هایی است که می‌توان با هم از آب و هوای سخت زمستانی انرژی عبور کرد.» او گفت که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم «در پوشیدن یقه‌های یقه‌پشتی پیشتاز است».

ژاپن مدت‌هاست که یک کمپین سالانه را اجرا می‌کند که در آن یک کد لباس غیررسمی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در تابستان‌ها و زمستان‌ها اجرایی می‌شود. ژاپن که قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ تولید کربن را به صفر برساند – مانند بسیاری از کشور‌ها از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه، با کاهش عرضه انرژی روبرو شده است.

پیش از این یوشیهیکو ایزوزاکی، معاون دبیر کابینه ژاپن، از احتمال اعلام «هشدار انرژی» در این کشور به دلیل کمبود برق به دلیل افزایش دمای بی سابقه در ژاپن خبر داد.

دولت ژاپن ممکن است در پی ادامه این بحران از شرکت‌های انرژی بخواهد که نیروگاه‌های حرارتی قدیمی را که سال هاست تعطیل شده اند مجددا راه اندازی کنند و همچنین حداکثر توانایی نیروگاه‌های هسته‌ای را به کار گیرد. علاوه بر این، شرکت‌های انرژی موظف خواهند بود در مورد مشکلات ناشی از تامین برق به مردم و نهاد‌ها هشدار‌های اولیه صادر کنند. دلایل این مشکلات گرانی گاز طبیعی مایع و نگرانی‌های فزاینده در خصوص ثبات عرضه برق است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر