کد خبر: 143807
A

واکنش اربیل به عملیات سپاه: سازمان ملل به موضوع ورود کند

دولت منطقه کردستان عراق، امروز دوشنبه، با انتشار بیانیه‌ای به آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انهدام مقر‌ها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی مستقر در شمال منطقه عراق، واکنش نشان داد.

واکنش اربیل به عملیات سپاه: سازمان ملل به موضوع ورود کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دولت منطقه کردستان عراق، امروز دوشنبه، با انتشار بیانیه‌ای به آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انهدام مقر‌ها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی مستقر در شمال منطقه عراق، واکنش نشان داد. 

مقامات اربیل بدون اشاره به حضور غیرقانونی عناصر تروریستی در مناطق هم مرز با ایران، این عملیات را محکوم کرده و مدعی شدند: «ما حمله شب گذشته جمهوری اسلامی ایران به منطقه کردستان را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنیم. تجاوزات مکرر ایران که بر حاکمیت عراق و منطقه کردستان عراق تأثیر می‌گذارد، غیرقابل توجیه است و نقض آشکار قوانین و عرف بین‌المللی و روابط حسن همجواری محسوب می‌شود».

در ادامه این بیانیه از ایران خواسته شده تا این حملات را متوقف کند حال آنکه از سازمان ملل و جامعه بین‌الملل خواسته شده که موضعی آشکار و شفاف در قبال آنچه به زعم آن‌ها تجاوز مکرر خوانده شده، اتخاذ کنند. 

این در حالی است که روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از انهدام مقر‌ها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی در اقلیم شمال عراق در ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه خبر داد.

با وجود تأکید چند باره جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به حضور گروه‌های تروریستی در خاک کردستان عراق، مقامات اقلیم آنگونه که باید این مسئله را جدی نمی‌گیرند.

منبع: آنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر